- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

آغاز ثبت‌نام تکمیلی متقاضیان طرح اقدام ملی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: از امروز به مدت ١٠ روز کاری، مدارک متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که پیامک تایید شرایط دریافت کرده‌اند، در شهرستان‌های ارومیه و خوی تکمیل می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی به نقل از ایرنا؛ سیدمحسن حمزه‌لو افزود: متقاضیانی که طی مرحله‌ نخست در ٩ شهرستان استان در سامانه طرح اقدام ملی ثبت‌نام کرده و شرایط آن‌ها تأیید شده، می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم به ساختمان شماره یک اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و اداره راه وشهرسازی شهرستان خوی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان در شهرستان‌های نقده، شاهین‌دژ، اشنویه، سردشت، تکاب ، محمدیار و سیه‌چشمه می‌توانند به اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

وی در خصوص مدارک مورد نیاز اظهار داشت: اصل و فایل اسکن از اصل تمامی صفحات شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل (فرمت JPG با حجم ٢٠٠k)، اصل و فایل اسکن از اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی کفالت (سرپرستی) درصورت ضرورت، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی سابقه سکونت در پنج سال اخیر (گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیل فرزندان، سابقه بیمه) و تعهدنامه محضری مبنی بر دارا بودن شرایط، مدارکی است که باید همراه متقاضیان باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در مرحله‌ نخست ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌غربی، چهار هزار و ٨١٧ متقاضی نام‌نویسی کردند.

حمزه‌لو ادامه داد: متقاضیان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی https://tem.mrud.ir [1] مراجعه کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان و همسران ثبت‌نام‌کنندگان برای برخورداری از مزیت‌های طرح باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ١٣٨۴ به بعد باشند.

وی اظهار داشت: استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، متاهل بودن، سکونت بیش از پنج ساله در محل مورد تقاضا از جمله مهمترین ملزومات ثبت‌نام در این طرح بود.

طرح «اقدام ملی تولید وعرضه مسکن» به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم آذربایجان‌غربی نزدیک به ٢١ هزار واحد است.