- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

افزایش ۸۷ لیتر بر ثانیه ای ظرفیت تولید آب شرب شهر خوی

۸۷ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب شرب شهر خوی افزوده شد

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ سلطانعلی ولیزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با اعلام این خبر گفت: به منظور تامین نیاز آب شهروندان از۳ حلقه چاه آب شرب تجهیز و به ظرفیت تولید آب شرب شهر خوی افزوده شد.
وی افزود: عمق چاه های حفر شده بیش از ۱۰۰ متر بوده که پس از بهره برداری آب شرب به مخزن زمینی ۱۰ هزار متر مکعبی اورین و شهرک ولیعصر خوی هدایت می شود، و نهایتا از آنجا به شبکه آبرسانی تزریق می شود .
ولیزاده اظهار داشت: چاه های وارد مدار بهره برداری شده کمبود آب آشامیدنی مردم را در مناطق کوی صفا ، جمشید آباد ، بلوار سیستانی زاده، ربط و بلوار آیت ا.. خویی برطرف کرده است.
مدیر عامل شرکت خاطر نشان کرد: طی سال های اخیر با توجه به کاهش سطح منابع آبی به دلیل برداشت بیش از حد و آسیب به چاه ها که از جمله دلایل آن رانش و فرونشست زمین بوده است سبب کاهش میزان ظرفیت تولید آب شرب در شهر خوی شده بود که موجب افت فشار شبکه آبرسانی می شد، و با حفر چاه های جدید و ترمیم چاه های موجود افت فشار شبکه آبرسانی برطرف شده است.
ولیزاده در پایان از شهروندان خواست از مصارف غیر ضروری آب شرب خودداری کرده و در صورت مشاهده برداشت غیرمجاز از تاسیسات آبرسانی مراتب را سریعاً از طریق شماره تلفن ۱۲۲ گزارش دهند.