- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

شوراها آیینه خدمت صادقانه در کشور هستند

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی خوی گفت : شوراها آیینه خدمت صادقانه در کشور هستند.

منیره گنجعلی رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی خوی در همایش روز شوراها گفت :به نبود درآمدزایی کافی در روستاها موجب مسائلی همچون مهاجرت و عقب افتادگی روستاها شده است.

وی افزود : خودکفایی و توانمندسازی روستاها مساله ای بسیار خطیر است که در صورت توجه به مثابه افزایش تولید و ثروت ملی بوده و موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود.

وی ادامه داد : افزایش موج مهاجرت و گسترش حاشینه نشینی و بروز انواع آسیب های اجتماعی از جمله مشکلات حال حاضر در روستا به ویژه در مناطق محروم است.

گنجعلی یادآور شد : امروزه بحران آب در شهرها و روستا مساله ای بسیار جدی است که اقدام اجرایی برای مهار آبهای سطحی و مدیریت آنها باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه عدم وجود تلفن ثابت، نبود اینترنت و آنتن دهی مناسب در روستا از جمله مشکلات جدی است، خاطرنشان کرد : از جمله نیازهای امروزی تمامی اقشار مردم بخصوص جوانان اینترنت و فضای مجازی است که متاسفانه با نبود امکانات کافی جوانان روستایی مجبورند مسافت طولانی طی کرده و هزینه بسیاری را برای استفاده از اینترنت در شهر بپردازند.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی خوی اظهار کرد : از جمله وظایف شوراها دانستن محدوده دقیق وظایفشان است که در این راستا باید مسئولین استانی کلاس های آموزشی برای شوراها برگزار کنند.