- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تولید ۴۸ هزارتن شکر در خوی

چغندرکاران آذربایجان غربی از آغاز فصل خرید ۳۸۱ هزارتن چغندر به کارخانه قند خوی تحویل داده اند که ماحصل آن تولید ۴۸ هزارتن شکر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی، به گفته دهبکری مدیرعامل کارخانه قند خوی امسال سطح زیر کشت چغندر درشمال استان افزایش داشته و پیش بینی می شود میران خرید در این واحد تولیدی تبدیلی به بیش از ۴۵۰ هزارتن برسد.

دهبکری ارزش چغندر خریداری شده از چغندر کاران استان را تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعلام و افزود: تاکنون بهای بیش از ۷۰ درصد چغندر خریداری شده پرداخت شده است.

او میانگین عیار چغندرخریداری شده در این واحد را رقم ۱۵ اعلام کرد و گفت: تاپایان فصل برداشت حدود ۵۸ هزارتن شکر در این واحد تولید خواهد شد.

دهبکری با بیان این که این واحد تبدیلی از ۱۳ شهرستان استان چغندر خریداری کرده است، افزود: بیشترین میزان خرید چغندر در این واحد به میزان ۱۷۶ هزارتن از چغندر کاران شهرستان خوی بوده است.

امسال سطح زیر کشت چغندرقند در شهرستان خوی ۴هزار و ۴۰۰ هکتار است و پیش بینی می شود از این مقدار سطح زیر کشت بیش از ۲۴۰ هزار تن محصول برداشت شود.

در شهرستان خوی در این محصول از بذور اصلاح شده اناکونتا، فلورس، انتیک و آذر استفاده می شود و تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت به صورت مکانیزه است.

در آذربایجان غربی ۵ کارخانه قند فعال است که این واحدهای صنایع تبدیلی برای بیش از ۲۵۰۰ نفر اشتغال ایجاده کرده اند.