- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

مسئولان در موضوع مشکلات اقتصادی از حالت انفعالی خارج شوند

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم از مجموعه مسئولان انتظار دارند که از حالت انفعالی خارج و برای گشایش اقتصادی مردم به صورت جدی ورود کنند گفت: بی‌شک با وجود این همه مسائل و فشارهای اقتصادی و معیشتی، مسئولان باید مشکلات را جبران کنند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی، سیدتقی کبیری امروز با اشاره به روز ۱۳ آبان اظهار کرد: ۱۳ آبان امسال جزو استثنائی‌ترین روزها از لحاظ داخلی برای کشور و هم برای دشمنان محسوب می‌شود.

وی افزود: ۱۳ آبان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مطرح بوده و به همین سبب روز ملی استکبارستیزی نامگذاری و از یک سو نیز روز دانش آموزان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا ۱۳ آبان امسال را برای ایجاد فشار و جنگ اقتصادی و به خیال خام خود برای به زانو درآوردن ملت ایران اسلامی در راستای تحریم‌های نفتی و بانکی انتخاب کرده است.

وی بیان کرد: از این جهت به واقع ملت ایران یک تو دهنی ویژه نیز در این روز به دهان آمریکا زده و شکستی بر شکست‌های پیشین کشور آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران افزوده خواهد شد.

کبیری گفت: برای مثال اخیرا نیز در موضوع پیاده روی چند ده میلیونی اربعین حسینی، نشان دادند که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی اما، برای سیادت از ارزش‌های خود حاضر هستند در اوج فشار تحریم نیز بیش از گذشته در صحنه حضور یافته و با وجود توطئه‌هایی که دشمنان و ایادی آنها در منطقه مثل عربستان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و ملت ایران و عراق انجام داده بودند اما شکست خوردند.

وی اظهار کرد: پس این موضوع نویدی برای این است که در روز ۱۳ آبان امسال، ملت ایران حماسه و صحنه ای دیگر آفریده و آمریکا نیز متوجه این موضوع شده که با وجود اینکه در جنگ روانی و تبلیغاتی سعی می کرد که ۱۳ آبان را برجسته کند که چه اتفاقی قرار است بیافتد، خود بتدریج تسلیم شده.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا اخیرا هشت کشور جهان را از تحریم‌های نفتی معاف کرد در حالی که شعار و اراده آمریکا در سال‌ها و ماه‌های گذشته این بود که در ۱۳ آبان امسال فروش و صادرات نفت ایران را به صفر می‌رساند اما امروز کاملا ناامید شده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع ۱۳ آبان امسال از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، گفت: بی‌شک مردم با تعصب، غیرت، اعتقاد و باور بیشتر در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال حضور یافته و در حقیقت این ۱۳ آبانی که آمریکا احساس می کرد که می‌تواند آن را تبدیل به نقطه ضعف جمهوری اسلامی بکند برعکس عمل می کند چون ۱۳ آبان یک تو دهانی فوق العاده ای به آمریکا خواهد بود.

کبیری با اشاره به اینکه مردم از مجموعه مسئولان انتظار دارند که از حالت انفعالی خارج و برای گشایش اقتصادی مردم و معیشت آنها به صورت جدی ورود کنند تصریح کرد: بی‌شک با وجود این همه مسائل و فشارهای اقتصادی و معیشتی، امید است مسئولان نیز بتوانند این مشکلات را جبران کرده و در مسیر گشایش اقتصادی مردم اقدامات جدی انجام دهند.