- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

افتتاح و کلنگ زنی ۶۵ طرح به مناسبت هفته دولت در خوی

فرماندار خوی از افتتاح و کلنگ زنی ۶۵ طرح به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی در نشست خبری که بمناسبت هفته دولت در فرمانداری برگزار شد با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: در هفته دولت امسال، ۶۵ پروژه (عمرانی، تولیدی، صنعتی، خدماتی، بهداشتی و کشاورزی) بااعتبار۲۰هزارو۲۱۰میلیاردریال در خوی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: ازاین تعدادطرح، ۵۶ طرح قابل بهره برداری و۸طرح نیز کلنگ زنی می‌شود و با افتتاح این طرح‌ها برای بیش از ۲هزار نفر شغل بصورت مستقیم وغیر مستقیم ایجاد می‌شود.

کاظمی افتتاح مدرسه بوتراب، کارخانه سیلیکون آراز و گازرسانی به شهر زرآباد و ۴۸ روستا را از جمله این طرحها نام برد و اظهار داشت: در تلاشیم تا شهرک صنعتی مبل خوی را راه اندازی کنیم.

وی در مورد افتتاج پروژه ها در اولین روز هفته دولت گفت: مسیرگشایی خیابان ۱۶ متری پشت امامزاده سیدبهلول (س) و میدان امام حسین (ع)، افتتاح سالن اجتماعات شهید برگزینی شهرداری خوی، افتتاح و بهره برداری ۱۴ پروژه برق رسانی به روستاها و توسعه شبکه‌های برق شهری و روستایی و افتتاح واحد بسته بندی تخمه آجلیلی آفتابگردان است.

وی با بیان اینکه برای بهره برداری از این طرح‌ها بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است،  ادامه داد: با بهره برداری از طرح بسته بندی تخمه‌های آجیلی آفتابگردان برای هفت نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

کاظمی اظهار کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی با حضور ۱۰۰ اثر و با شرکت ۵۴ هنرمند در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

فرماندار خوی اظهارداشت: نشست فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان با امام جمعه و برگزاری مراسم معنوی زیارت عاشـورا در امامزاده سیدبهلول عطر افشانی و گلباران مزار مطهر شهید کوچری و قبور مطهر شهداء با حضور اعضای شـورای تـأمین و اداری و خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران در گلزار شهدای امامزاده سیدبهلول ازجمله برنامه‌های اولین روز هفته دولت است.

کاظمی گفت: برگزاری میز ارتباطات مردمی با حضور کلیه اعضای محترم شورای اداری در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره)، سخنرانی فرماندار خوی قبل از خطبه‌های نمازجمعه؛ و حضور اعضای محترم شورای اداری شهرستان به همراه کلیه کارکنان و پرسنل تحت امر آن دستگاه بصورت چشمگیر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در نمازجمعه از جمله برنامه‌های روز جمعه می‌باشد.

فرماندار خوی اضافه کرد:گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و یادواره شـهدای کارمندشهرسـتان واقـع در بقعـه متبرکه شیخ نوایی و همایش گرامیداشت هفته دولت و تجلیل از کارمندان نمونه شهرستان در محل سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد از برنامه‌های هفته دولت خواهد بود.

در هفته دولت هرروز عصر دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران توسط فرمانداروجمعی از مدیران ادارات دولتی انجام می‌شود.