- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

سی‌ و ششمین شماره ماهنامه ندای قلم منتشر شد

سی و ششمین شماره ماهنامه اجتماعی- فرهنگی «ندای قلم» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ سی و ششمین شماره از ماهنامه اجتماعی – فرهنگی «ندای قلم» تیرماه ۱۴۰۱ و با محوریت علوم انسانی به مدیرمسئولی حامد کاظم‌زاده خوئی، با مقالات و مطالب خواندنی بر پیشخوان کتابفروشی‌‌ها و دکه های مطبوعاتی نشست.

 

شماره سی و ششم ندای قلم در حوزه علوم انسانی و فرهنگ منتشر شده است. زنانه نویسی و موانع مذکر در رشد خلاقیت‌های ادبی (علیرضا ذیحق)، خلق تصویر در ادبیات داستانی (عبدالرضا قنبری)، نگاهی به کتاب مخمصه اثر حسین پناهخواهی (منصور مصطفایی‌فر)،نقد و بررسی کتاب مخمصه اثر حسین پناهخواهی (میکائیل جانعلی‌پور)، رونمایی از کتاب مخمصه اثر حسین پناهخواهی در خوی، مرگ دوباره ریحان چید (حسین شرفخانلو)، من سنه گول دئمه‌زدیم، گولون عومرو آز اولور…. یقین‌مان شد که گل بودی (موسی محمدجعفری)، هادی رفت و من دوباره از سرطانِ لعنتی زخمی عمیق خوردم (رامین درویش‌آذر)، هادی فروهیده مردی برای تمام فصول (حامد کاظم‌زاده خویی)، کتاب «من و مولانا» به چاپ چهاردهم رسید، با گرانی کتاب چه کنیم؟، فلسفه اسلامی به این معنا که سر سفره زندگی امروزه ما باشد، عقب‌تر از فلسفه غرب است ، اوج شکوفایی استاد فروزانفر با شمس پژوهی، کتاب آذربایجان و شاهنامه از تیغ منتقدان گذشت، فیلمی که جوایز جهانی آن را ندید اما صدای مظلومیت ما بود داستان تنهاترین مرد جهان ،  معرفی بهترین فیلم‌های جنایی جهان، رده‌بندی سنی فیلم‌ها حق‌الناس بدون متولی! مطالب منتشر شده در این شماره ندای قلم است.

 

“ندای قلم”، عنوان نشریه‌ای است که در حوزه علوم انسانی، زیربخش‌های فرهنگ، هنر، تاریخ و ادب و در حوزه‌های اجتماعی، کتاب و کتاب‌خوانی، توسعه فرهنگی، رویکردهای اصلی این نشریه تعیین شده‌اند. در این میان، تلاش می‌شود با مطالعه و بررسی نیازهای فرهنگی و اجتماعی جدیدِ جامعه و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانایی‌های مراکز علمی و پژوهشگران، حوزه‌های تعاملی آن‌ها با جامعه پوشش داده شود.

در این نشریه، انتشار یافته‌های علمی در راستای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری در حوزه‌های فرهنگ و اجتماع و آثار، حاوی نظریه‌ها، راهکارها و روش‌های جدید، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه تلاش در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری، ارتقای نرخ سرانه مطالعه و احترام به محیط زیست، از اولویت‌های این نشریه است.

شماره سی‌ و ششم ماهنامه ندای قلم در ۳۶ صفحه و با قیمت ۳۰ هزار تومان به روی دکه های مطبوعاتی رفته و از طریق سایت مگیران (https://www.magiran.com/magazine/2407)  و همچنین اپلیکیشنهای کتابراه (ketabrah.ir) و طاقچه(https://taaghche.com/) نیز قابل دسترس است.