- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

سی‌ و پنجمین شماره ماهنامه ندای قلم منتشر شد

سی و پنجمین شماره ماهنامه اجتماعی- فرهنگی «ندای قلم» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ سی و پنجمین شماره از ماهنامه اجتماعی – فرهنگی «ندای قلم» اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و با محوریت علوم انسانی به مدیرمسئولی حامد کاظم‌زاده خوئی، با مقالات و مطالب خواندنی بر پیشخوان کتابفروشی‌‌ها و دکه های مطبوعاتی نشست.

شماره سی  و پنجم ندای قلم در حوزه علوم انسانی و فرهنگ منتشر شده است. روابط عمومی و مدیریت شایعه سازمانی چالش‌ها و راهکارها،  دو ماهیِ قرمز، «عطار» آدمی را از زمین به آسمان هدایت می‌کند، آغاز قرن پانزدهم و یک روایت اشتباه تاریخ از ۱/۱/۱ شروع نمی‌شود، دیرینگی روزه‌داری در تاریخ پیدایش روزه از حضرت آدم تا واجب شدن آن در صدر اسلام، «دچار» از کجا آمده است؟ ، سنت‌هایی که با سیاست‌های رسانه‌ای فراموش می‌شود، ترجمه کتاب را به چه کسی بسپاریم؟، منطق آزمودن افتادن در دام دور باطل خطاهای پی‌به‌پی نیست ، رونمایی و جشن امضاء کتاب قصه قبرستون در خوی، نگاهی به وقــایع جهان اسلام در «تاریخ اسلام از آغاز تا انقـراض سلسله عباسیان همراه با فرقه‌ها و استقلال کشورهای تابعه»، مارسل کونوش؛ زندگی و مرگ سرخوشانه وداع با حکیم اپیکوریِ فرانسویها، فلاسفه و غذا! مطالب منتشر شده در این شماره ندای قلم است.

 

“ندای قلم”، عنوان نشریه‌ای است که در حوزه علوم انسانی، زیربخش‌های فرهنگ، هنر، تاریخ و ادب و در حوزه‌های اجتماعی، کتاب و کتاب‌خوانی، توسعه فرهنگی، رویکردهای اصلی این نشریه تعیین شده‌اند. در این میان، تلاش می‌شود با مطالعه و بررسی نیازهای فرهنگی و اجتماعی جدیدِ جامعه و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانایی‌های مراکز علمی و پژوهشگران، حوزه‌های تعاملی آن‌ها با جامعه پوشش داده شود.

در این نشریه، انتشار یافته‌های علمی در راستای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری در حوزه‌های فرهنگ و اجتماع و آثار، حاوی نظریه‌ها، راهکارها و روش‌های جدید، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه تلاش در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری، ارتقای نرخ سرانه مطالعه و احترام به محیط زیست، از اولویت‌های این نشریه است.

شماره سی‌ و پنجم ماهنامه ندای قلم در ۳۶ صفحه و با قیمت ۲۵ هزار تومان به روی دکه های مطبوعاتی رفته و از طریق سایت مگیران [2] (https://www.magiran.com/magazine/2407)  و همچنین اپلیکیشن کتابراه [3] (www.ketabrah.ir)  نیز قابل دسترس است.