- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

یک روحانی دادستان خوی شد

با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، حجت الاسلام یعقوب رشتبر به عنوان  دادستان جدید شهرستان خوی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، ناصر عتباتی، امروز در آئین تکریم و معارفه دادستان حوزه قضایی خوی ضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت حماسه ۹ دی، اظهار داشت: دادستان وظیفه خطیری دارد و مبسوط الید و مدعی العموم است و با ورود قاطع خود در زمینه های حفظ حقوق عامه و بیت المال، پیشگیری از جرائم، مبارزه و برخورد با اراذل و اوباش و هر امری که امنیت مردم را به مخاطره بیندازد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی افزود، نباید اجازه داد تا اراذل و اوباش و هر مسئله دیگری، امنیت جامعه را که ضروری ترین و اصلی ترین موضوع زندگی امروز ماست، به خطر بیاندازند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خطاب به دادستان خوی، گفت: انتظار می رود دادستان جدید خوی در امتداد اقدامات دادستان سابق این شهرستان تحرک و پویایی بیشتری داشته باشد و با تقویت اقدامات پیشگیرانه بروز تخلف و تشکیل پرونده را به حداقل برساند و در این امر می بایست سایر دستگاه‌ها دستگاه قضایی را در برطرف کردن خلأ ها و کمبودها یاری کنند.

وی در ادامه توجه به آموزش مهارت های کنترل خشم، ارتقاء دانش قضایی و حقوقی شهروندان و استفاده از ظرفیت های مختلف همچون ائمه جماعت، مساجد و بسیج حقوقدانان در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم را مورد تاکید قرار داد.

عتباتی در پایان به نقش دستگاه قضایی در حمایت از واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی نقش بسیار تأثیرگذاری در حمایت از تولید، اشتغال، سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی سالم دارد و مقام معظم رهبری با فرمان خود یعنی پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها از تولید نقشه راه را برای همه روشن کرده اند.

حجت الاسلام عباسعلی امامی، رئیس دادگشتری خوی هم در این جلسه گزارشی از عملکرد دادگستری خوی را ارائه و بیان داشت: در ۹ ماهه سال جاری دادستانی این شهرستان به بیش از ۵۲ هزار پرونده رسیدگی و با کار جهادی خود در راستای تحقق اهداف برنامه عملیاتی ۱۴۰۰ ابلاغی از سوی ریاست دادگستری استان همچون تشکیل و توسعه هسته های بخشایش و استفاده از ظرفیت این هسته ها در بحث صلح و سازش پرونده های قتل، طرح هر مسجد یک حقوقدان، رفع موانع تولید، حفظ منابع طبیعی و حقوق بیت المال گام بر می دارد.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی هم در این آیین به بیان اهمیت مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و بیان داشت، قبول مسئولیت می بایست برای رضای خدا باشد و مسند دادستانی از جمله مسئولیتهای خطیر در نظام مقدس اسلامی است که لازمه آن کار جهادی و شبانه روزی می باشد.

امام جمعه خوی در ادامه گفت، مبارزه با فساد از هر نوع که باشد از مهمترین مسائلی است که دادستان باید سرلوحه کار خود قرار دهد و در این راه تسامح نکند چرا که تسامح در مبارزه با فساد تسامح با مفسدین است.

حمید صمدزاده دادستان سابق نیز به ارائه گزارشی از عملکرد دادستانی در حوزه‌های مختلف همچون ، مبارزه با مفسدین اقتصادی، اقدامات پیشگیری، حفاظت از حقوق عامه و بیت المال، تامین امنیت مرزها و مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه نمود.

در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری استان با تقدیم لوح تقدیری از تلاشهای حمید صمدزاده داستان سابق تقدیر و حجت الاسلام یعقوب رشتبر به عنوان دادستان جدید شهرستان خوی معرفی شد.