- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تجلیل از پژوهشگران عرصه کتاب و کتابخوانی در خوی

رییس اداره کتابخانه های عمومی خوی گفت: به مناسبت روز پژوهش از پژوهشگران عرصه کتاب و کتابخوانی در خوی تجلیل می شود.

هادی درستی در گفتگو با پایگاه خبری دروازه سنگی [1] اظهار کرد: به همت ماهنامه ندای قلم و اداره کتابخانه های عمومی خوی از فعالان و پژوهشگران عرصه کتاب که با نهاد کتابخانه های عمومی همکاری کرده اند؛ در روز پژوهش تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنامه ساعت ۱۸ پنجشنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰در محل کتابخانه عمومی ۱۵ خرداد برگزار می شود که از طریق فضای مجازی اسکای روم و صفحه اینستاگرامی ماهنامه ندای قلم [2] پخش خواهد شد.

درستی افزود: این برنامه در قالب برنامه کتابخوان برگزار می شود که هر ماه با مشارکت و همکاری ماهنامه سراسری ندای قلم و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوی به صورت گسترده و مطلوب هر ماه یکبار و با حضور اهالی کتاب، فعالان و علاقمندان این حوزه و در یکی از کتابخانه های عمومی خوی و با محوریت کتاب انجام می شود.

وی با بیان اینکه کتاب‌خوان عنوان نشست‌هایی است که به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود، افزود: این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی خوی ادامه داد: آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم، بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی سیاستهای اصلی طرح کتاب‌خوان است که اهداف ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک‌گذاری کتابهای خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمند سازی کتابداران از طریق مطالعه، آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب را دنبال می‌کند.

گفتنی است کلمه کتاب‌خوان در معنای نخست، اشاره به خواندن کتاب دارد و معنی دیگر آن، بهره‌مندی از خوان سفره گسترده کتاب و شرکت در این ضیافت آگاهی است.