- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

نشست روز جهانی فلسفه در خوی برگزار می شود

نشست روز جهانی فلسفه با عنوان «بررسی ریشه های تاریخی و تفکرات فلسفی در شرق و غرب» در خوی برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ ماهنامه سراسری ندای قلم و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوی همزمان با روز جهانی فلسفه نشستی با عنوان « بررسی ریشه های تاریخی و تفکرات فلسفی در شرق و غرب » با حضور اساتید حوزه فلسفه برگزار می‌کنند.

این مراسم روز ‌شنبه( ۲۹ آبان‌ماه) از ساعت ۱۸ در محل کتابخانه عمومی ۱۵ خرداد شهرستان خوی برگزار می‌شود و از طریق صفحات اینستاگرامی ماهنامه ندای قلم [2] و کتابخانه عمومی ۱۵ خرداد [3] و همچنین اسکای روم [4] پخش خواهد شد

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مذتضی اکبری (استاد حوزه علمیه)، علی رضاپور مقدم (استاد دانشگاه آزاد اسلامی) و عطا مصطفایی (کارشناس ارشد عرفان تطبیقی) به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

روز جهانی فلسفه از سوی سازمان یونسکو، سومین پنج‌شنبه از ماه نوامبر هر سال دانسته شده است. یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) هدف از این اقدام را توجه به نقش مهم فلسفه برای ایجاد رفاه انسانی، پیشبرد و ترویج صلح در جامعه عنوان کرد. همچنین تأکید بر اهمیت جهانی شدن آموزش فلسفه برای نسل های آینده، تحقیق و مطالعه در مورد مسایل مهم معاصر برای پاسخگویی به چالش های روز، بالا بردن سطح آگاهی عمومی از جایگاه فلسفه و استفاده منتقدانه از فلسفه در تحلیل مشکلات ناشی از تاثیر جهانی شدن یا ورود به مدرنیته از دیگر اهداف این نامگذاری بود.

اولین مراسم بزرگداشت روز جهانی فلسفه در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۰۲ برگزار شده است. روز جهانی فلسفه، سومین پنجشنبه ماه نوامبر در اکثر سالها با آخرین پنجشنبه آبانماه در تقویم ایرانی برابر است.

روز جهانی فلسفه فرصتی است تا همگان به اندیشیدن مستقل، بدون تعصب، تعامل و صلح‌ فراخوانده شوند. ایجاد شرایط مساعد فکری برای تغییر، توسعه و صلح پایدار همواره دغدغه فکری تمام اندیشمندان و مصلحان بوده و ایران نیز به عنوان یکی از مهدهای حکمت و تفکر جهان و با دارا بودن فلاسفه و اندیشمندانی بزرگ از ظرفیت مناسبی برای توسعه و گسترش این مهم برخوردار است.

 

پخش زنده از :

اسکای روم:

https://www.skyroom.online/ch/orumiyehpl.ir/neshaste-ketabkhan-falsafe [4]

 

اینستاگرام:

http://www.instagram.com/khoy.15khordad.library

 

www.instagram.com/nedayeqalam