- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

برگزاری نشستی به مناسبت چهلمین روز درگذشت “علامه حسن زاده آملی” در خوی

به همت اداره کتابخانه‌های عمومی خوی و ماهنامه سراسری ندای قلم و به مناسبت چهلمین روز درگذشت “علامه حسن زاده آملی” نشست کتابخوان در خوی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، نشست کتاب‌خوان با موضوع “نگاهی اجمالی به شخصیت عرفانی و فلسفی مرحوم علامه حسن زاده آملی” و سخنرانی حجت‌الاسلام و‌المسلمین مرتضیاکبری (استاد حوزه علمیه) و عطا مصطفایی (کارشناس ارشد عرفان تطبیقی) در کتابخانه عمومی ۱۵ خرداد  برگزار می شود.

این نشست چهارشنبه ۱۲ آبانماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۰در کتابخانه عمومی ۱۵ خرداد به صورت زنده از فضای مجازی و از طریق صفحات اینستاگرامی کتابخانه عمومی ۱۵ خرداد [2] و ماهنامه ندای قلم [3] و اسکای روم [4] پخش خواهد شد.

نشست کتابخوان با همکاری ماهنامه ندای قلم و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوی به صورت گسترده و مطلوب هر ماه یکبار و با حضور اهالی کتاب، فعالان و علاقمندان این حوزه برگزار می شود.

کتاب‌خوان عنوان نشست‌هایی است که به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌گردد.

این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم، بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی سیاستهای اصلی طرح کتاب‌خوان است که اهداف ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک‌گذاری کتابهای خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمند سازی کتابداران از طریق مطالعه، آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب را دنبال می‌کند.

کلمه کتاب‌خوان در معنای نخست، اشاره به خواندن کتاب دارد و معنی دیگر آن، بهره‌مندی از خوان سفره گسترده کتاب و شرکت در این ضیافت آگاهی است.

اسکای روم:

https://www.skyroom.online/ch/orumiyehpl.ir/neshaste-ketabkhan-khoy

اینستاگرام:

http://www.instagram.com/khoy.15khordad.library

 

www.instagram.com/nedayeqalam