- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

عضو کمیسیون عمران مجلس: زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری گمرکات باید ارتقاء یابد

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت:باید گمرک رازی به اداره کل ارتقاء یافته و گمرک فعلی خوی در سطح مدیریت باقی بماند و با این رویکرد، زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری گمرکات خوی ارتقاء یابد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1] به نقل از تسنیم؛ عادل نجف‌زاده با اشاره به دیدار با رئیس کل گمرکات ایران و با تاکید بر لزوم رفع مسائل و مشکلات حوزه گمرکات خوی و رازی اظهار داشت: باید گمرک رازی به اداره کل ارتقاء یافته و گمرک فعلی خوی در سطح مدیریت باقی بماند و با این رویکرد، زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری گمرکات خوی ارتقاء یابد.

وی تاکید کرد: همچنین باید نسبت به راه‌اندازی بازارچه مرزی رازی نظیر بازارچه پلدشت و ماکو برای تسهیل در فرآیندهای تجاری و کمک به معیشت مردم بومی و منطقه‌ای اقدام شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین باید زمین لازم برای گسترش فرآیندهای گمرکی در خوی با توجه به فضای اندک فعلی گمرکات خوی و رازی که به علت انجام انبار کالا و سایر فرآیندهای توسعه را به شدت محدود و علاقه تجار و بازرگانان را کاهش داده است، اختصاص یابد.

وی افزود: در این راستا می‌توان ۲۰ هکتار از اراضی منابع ملی با همکاری نهادهای مرتبط برای ایجاد گمرک توسعه یافته‌تر برای تحقق اهداف عالیه اقتصادی نظام در سه‌راهی ایواوغلی اختصاص داد.

نجف‌زاده بیان کرد: فرآیندسازی تمام رویه‌های گمرکی به صورتی که در حال حاضر ممنوعیت ترخیص بعضی از اقلام کالاهای وارداتی از گمرک خوی محدودیت‌های فعالیت‌های بهینه اقتصادی را فراهم آورده است، ضمن تخصصی کردن گمرک رازی و خوی و به کارگیری کارشناسان مرتبط، برای ترخیص کالاهای اساسی، مشکل مربوطه حل و فصل شود.

وی تاکید کرد: بی‌تردید لزوم ایجاد رویه ترانزیت دو سویه از گمرک خوی موجبات بالندگی بیشتر اقتصادی در منطقه را فراهم خواهد آورد و رئیس گمرکات استان نیز دستور بررسی داده و ابراز داشت در صورت ترجیح ترانزیت مبدا و مقصد، اعطا شود.