- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بیانیه دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی داستان نویسی سماع قلم

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی داستان نویسی سماع قلم در پایان این جشنواره بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه می خوانیم:

به نام خداوند جان و خرد                                             کز این برتر از اندیشه برنگذرد

 

همیشه دغدغه نوشتن و خلق آثار مکتوب برای انسان جایگاه ویژه‌ای داشته است. انتقال تجارب و مضامین زندگی به آیندگان و ارتباط پویا و گسترده با همسایگان و اشاعه فرهنگی از آثار بارز قدرت نوشتن و خلق آثار مکتوب می‌باشد.

با توجه به احساس نیاز به این مهم در زمان حاضر اداره کتابخانه عمومی شهرستان خوی، ماهنامه اجتماعی- فرهنگی ندای قلم، شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی و انجمن گسترش فرهنگ کتابخوانی در پاییز سال ۱۳۹۹ ایده برگزاری جشنواره داستان‌نویسی را در شهرستان خوی خلق کرده‌اند.

ابتدا قرار بود این جشنواره به صورت استانی و در استان آذربایجان‌غربی برگزار شود، سپس با توجه به شرایط موجود، و گسترش ابزارهای ارتباط جمعی، دسترسی همه علاقه‌مندان به عرصه نویسندگی، جشنواره به صورت ملی و در گستره جغرافیایی ایران اسلامی برگزار شد.

شاید در زمان پردازش این ایده، تصور حضور حجم بالایی از آثار برای جشنواره‌ای که اولین دوره برگزاری‌اش بود، دور از تصور می‌نمود. در چند روز اول اطلاع‌رسانی؛  دبیرخانه شاهد دریافت آثار مختلفی از اقصی نقاط میهن بود که بسیار جای تعجب و خوشحالی از تعدد و حضور این همه نویسنده و دست به قلم داشت.

تمامی آثاری که به جشنواره ارسال و داوری شده‌اند از سطح بسیار بالای ادبی، ویرایشی برخوردار بوده و داستان‌های جذاب متنوع در دو بخش آب و آزاد را شامل می‌شدند.

مطمئنا این مهم؛ داوری و انتخاب برندگان را برای دبیرخانه جشنواره بسیار مشکل کرده بود.

با تلاش دوستان و یاری خداوند اولین جشنواره داستان‌نویسی سماع قلم با معرفی برندگان هر دو حوزه و آثار شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.

استقبال بسیار گرم هم‌میهنان از اولین جشنواره سماع قلم ما را بر آن داشت تا این جشنواره را با کسب تجربیات دوره اول به صورت دو سالانه و با مرکزیت شهر عرفان، عشق و آفتابگردان «خوی» برگزار کنیم و انشاالله شاهد برگزاری مرتب جشنواره دوسالانه سماع قلم در سطح ملی و یا حتی بین‌المللی خواهیم بود.

‌ در انتها از تمامی دوستان فرهیخته، بنیان گذاران جشنواره سماع قلم، داوران محترم و همه همراهان عزیز که به حق در تمامی مراحل اجرای جشنواره همراه ما بودند نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

 

دبیر اجرایی – هادی درستی