- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

نخستین جشنواره ملی داستان‌‌نویسی سماع قلم به پله آخر رسید

نخستین جشنواره ملی داستان‌‌نویسی سماع قلم به پله آخر رسید و مراسم اختتامیه آن در شهرستان خوی برگزار می شود

دبیر اجرایی جشنواره سماع قلم در گفتگو با پایگاه خبری دروازه سنگی [1] با اعلام این خبر گفت: به همت اداره کتابخانه‌های عمومی، شرکت آب و فاضلاب، انجمن گسترش فرهنگ کتابخوانی و ماهنامه ندای قلم اختتامیه نخستین جشنواره ملی داستان‌‌نویسی سماع قلم در خوی برگزار می‌شود.

هادی درستی ادامه داد: در این مراسم نفرات برتر نخستین جشنواره ملی داستان‌‌نویسی سماع قلم معرفی خواهند شد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی خوی گفت: مراسم اختتامیه سه‌شنبه ۱۱ خردادماه ساعت ۱۹ در کتابخانه عمومی ۱۵ خرداد خوی برگزار می شود و این مراسم از طریق صفحات اینستاگرامی کتابخانه عمومی ۱۵ خرداد [2] و ماهنامه ندای قلم [3] و همچنین در بستر اسکای روم [4] پخش خواهد شد.

وی افزود: ابتدا قرار بود این جشنواره به صورت استانی و در استان آذربایجانغربی برگزار شود، سپس با توجه به شرایط موجود، و گسترش ابزارهای ارتباط جمعی، دسترسی همه علاقهمندان به عرصه نویسندگی، جشنواره به صورت ملی و در گستره جغرافیایی ایران اسلامی برگزار شد.

درستی ادامه داد: شاید در زمان پردازش این ایده، تصور حضور حجم بالایی از آثار برای جشنواره‌ای که اولین دوره برگزاری آن بود، دور از تصور می نمود. در چند روز اول اطلاع‌رسانی؛  دبیرخانه شاهد دریافت آثار مختلفی از اقصی نقاط میهن بود که بسیار جای تعجب و خوشحالی از تعدد و حضور این همه نویسنده و دست به قلم داشت.

دبیر اجرایی جشنواره داستان نویسی سماع قلم گفت: تمامی آثاری که به جشنواره ارسال و داوری شده اند از سطح بسیار بالای ادبی، ویرایشی برخوردار بوده و داستانهای جذاب متنوع در دو بخش آب و آزاد را شامل می شدند.

وی ادامه داد: استقبال بسیار گرم هم میهنان از اولین جشنواره سماع قلم ما را بر آن داشت تا در آینده این جشنواره را با کسب تجربیات دوره اول به صورت دو سالانه و با مرکزیت شهر عرفان، عشق و آفتابگردان «خوی» برگزار کنیم و انشاالله شاهد برگزاری مرتب جشنواره دوسالانه سماع قلم در سطح ملی و یا حتی بین المللی خواهیم بود.

 

پخش زنده از :

 

اینستاگرام :

 

http://www.instagram.com/khoy.15khordad.library

 

http://www.instagram.com/nedyeqalam

 

اسکای روم:

 

https://www.skyroom.online/ch/orumiyehpl.ir/ekhtetamiyeh-khoy [4]