- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

جشنواره ملی و همایش علمی شمس و مولانا در خوی برگزار می شود

سرپرست تولیت شمس تبریزی از برگزاری چهارمین جشنواره ملی و هفتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی خبر داد.

سرپرست تولیت شمس تبریزی در گفتگو با پایگاه خبری دروازه سنگی [1] گفت: چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در دو بخش موسیقی سنتی و نقاشی اوایل مرداد ماه همزمان با دهه ولایت و امامت در خوی برگزار می شود.

رضا جعفرپور ادامه داد: با توجه به فراخوان این جشنواره در سال گذشته تعداد ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و ایرانی از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که ۸۶ اثر به مرحله داوری راه یافته است.

وی افزود: در  این جشنواره در صورت برگزاری از میان ۸۶ اثر ۱۲ اثر به مرحله نهایی و اجرا در شهر خوی و در کنار آرامگاه شمس تبریزی راه خواهند یافت که  ۳اثر توسط داوران به عنوان آثار برتر معرفی می شوند.

رضا جعفرپور اظهار کرد: داوری چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا را عبدالحسین مختاباد، ملیحه سعیدی، و پویا سرایی بر عهده دارند.

وی در مورد بخش نقاشی این جشنواره که آبانماه همزمان با هفته وحدت برگزار می شود، گفت: در حوزه نقاشی آثاری با مضمون عرفان اسلامی ایرانی و شمس و مولانا به رقابت خواهند پرداخت و داوری این بخش از جشنواره برعهده اساتیدی چون رحیم نوه سی، احمد طالبی و محمد مالکی خواهد بود.

جعفرپور ادامه داد: جشنواره شمس و مولانا همه ساله توسط تولیت شمس تبریزی و شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و صدا وسیمای مرکز آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

سرپرست تولیت شمسی افزود: هفتمین همایش بین المللی شمس و مولانا نیز هفتم و هشتم مهرماه همزمان با روزهای بزرگداشت شمس و مولانا با حضور شمس پژوهان و مولوی شناسان داخلی و خارجی در شهرستان خوی برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: این رویداد علمی توسط تولیت شمس تبریزی، شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی و همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه علامه طباطبایی، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و سایر نهادهای علمی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.