- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بیست و پنجمین شماره ماهنامه ندای قلم منتشر شد

بیست و پنجمین شماره ماهنامه اجتماعی- فرهنگی «ندای قلم» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1] ؛ بیست و پنجمین شماره از ماهنامه اجتماعی – فرهنگی «ندای قلم» اسفندماه  ۹۹ و با محوریت اندیشه و علوم انسانی به مدیرمسئولی حامد کاظم‌زاده خوئی، با مقالات و مطالب خواندنی بر پیشخوان کتابفروشی‌‌ها و دکه های مطبوعاتی نشست.

شماره بیست و پنجم ندای قلم در حوزه علوم انسانی و فرهنگ منتشر شده است. تمثیل در شعر، صمد «وورغون آذربایجان»، نگاهی اجمالی به تاریخ و جریان‌های ادبی ترکیه، از خوانندگان، قرآن ناغیل‌لاریندان: یوسف و زلیخانین داستانی، جنگ سبز نیست، نوروز در جمهوری آذربایجان، اهمیت نگارش تاریخ محلی و خاطره‌نویسی، عاشق قلم، معرفی کتاب، بیر خاطیره، چرشنبه‌لیک!، برگزاری نشستی با محوریت «ترکیه‌شناسی» در خوی، نشست کتابخوان با موضوع «تاریخ شفاهی و انقلاب اسلامی»، ‌تکانی و مدیریت مصرف آب، مطالب منتشر شده در این شماره ندای قلم است.

“ندای قلم”، عنوان نشریه‌ای است که در حوزه علوم انسانی، زیربخش‌های فرهنگ، هنر، تاریخ و ادب و در حوزه‌های اجتماعی، کتاب و کتاب‌خوانی، توسعه فرهنگی، رویکردهای اصلی این نشریه تعیین شده‌اند. در این میان، تلاش می‌شود با مطالعه و بررسی نیازهای فرهنگی و اجتماعی جدیدِ جامعه و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانایی‌های مراکز علمی و پژوهشگران، حوزه‌های تعاملی آن‌ها با جامعه پوشش داده شود.

در این نشریه، انتشار یافته‌های علمی در راستای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری در حوزه‌های فرهنگ و اجتماع و آثار، حاوی نظریه‌ها، راهکارها و روش‌های جدید، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه تلاش در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری، ارتقای نرخ سرانه مطالعه و احترام به محیط زیست، از اولویت‌های این نشریه است.

شماره بیست و پنجم ماهنامه ندای قلم در ۳۲ صفحه و با قیمت ۱۸ هزار تومان به به روی دکه های مطبوعاتی رفته و از طریق سایت مگیران [2] https://www.magiran.com/magazine/2407  نیز قابل دسترس است.