- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بازارچه مرزی مشترک در محل پایانه مرزی خوی احیا می‌شود

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با اشاره به احداث گمرک جدید در شهرستان خوی و احیای مجدد بازارچه مشترک مرزی در پایانه مرز رازی گفت: شهرستان خوی به عنوان نقطه آغاز هم پیوندی اقتصاد ایران و اقتصاد جهانی مطرح است.

عادل نجف‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ با اشاره به احداث گمرک جدید در شهرستان خوی و احیای مجدد بازارچه مشترک مرزی در محل پایانه مرز رازی اظهار داشت: شهرستان خوی به عنوان نقطه آغاز هم پیوندی اقتصاد ایران و اقتصاد جهانی مطرح است.

وی تصریح کرد: بنابراین مسائل و مشکلات کارت‌های پیله‌وری با همکاری اتحادیه و ادارات مربوطه برطرف شده و بازارچه مرزی مشترک در محل پایانه به صورت مجدد احیا می‌شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی از تشکیل تعاونی پیله‌وران خبر داد و بیان کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای تسهیل در مراودات در پایانه و بانک‌های دولتی در قطور مستقر شده و ایجاد و تکمیل گمرک جدید در شهرستان خوی انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون مجوز استقرار دو بانک در شهر قطور صادر و بیمارستان محلی در اسرع وقت احداث می‌شود و پیگیر بودجه لازم برای ایجاد تغییرات اساسی شهر قطور خواهیم بود.

نجف زاده  تاکید کرد: تلاش امروز مجلس با همکاری دولت بر این است که با نگاه محرومیت زدایی در مناطق و استان‌های مرزی شاهد توسعه و رشد متوازن در کشور باشیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تسریع در روند ساخت مسیر خوی – رازی پیش بینی شده که امیدواریم با اختصاص این رقم، روند ساخت این مسیر سریع تر شود.

عادل نجف زاده گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی سه راهی ایواوغلی خوی اختصاص یافته که عملیات اجرایی آن تا ۲ هفته آینده آغاز می شود.

وی همچنین افزود: پایانه مرزی رازی خوی، بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: پایانه مرزی رازی خوی در آذربایجان غربی که بیش از نیمی از احداث آن گذشته، در سه ماهه نخست سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی بابیان اینکه این پایانه مرزی در مرز ایران و ترکیه بیش از ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: با بهره برداری از این پایانه در سه ماه نخست سال آینده، کریدور مسافری کشور در این منطقه تکمیل می‌شود.

نجف زاده ادامه داد: این طرح در ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا درحال احداث است که عملیات اجرایی آن در ۱۰ ماه گذشته آغاز شده و بخش ترانزیت نیز در کنار پایانه مسافری در مرزی خوی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پایانه مرزی ۹۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است.