- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

توزیع بیش از ۲۸ میلیون مترمکعب آب شرب در خوی

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوی از توزیع ۲۸ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۴۶ متر مکعب آب شرب از ۱۵۶ منشا آب زیرزمینی در شهرستان خوی برای ۱۱۹ هزار و ۵۱۲ مشترک شهری و روستائی خبر داد.

یداله سلطانی در گفتگو با پایگاه خبری دروازه سنگی [1] گفت: تامین آب سالم و بهداشتی و رعایت استاندارد را از مهترین وظیفه  شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی است و از ابتدای سال تا پایان دی ماه امسال ۲۸ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۴۶ متر مکعب آب شرب از ۱۵۶ منشا آب زیر زمینی در شهرستان خوی برای ۱۱۹ هزار و ۵۱۲ مشترک شهری و روستائی توزیع شده است .

وی با بیان اینکه تا پایان دی ماه امسال ۵ هزار و ۲۶۳ فقره انشعاب آب و فاضلاب در این شهرستان واگذار شده اظهار کرد: ۴۴ درصد آنها را انشعاب‌ فاضلاب ۵۶ درصد را انشعاب آب تشکیل می دهند.

سلطانی افزود : از ابتدای سال تاپایان دی ماه سالجاری بیش از ۲ هزار و ۲۸۹ انشعاب فاضلاب و همچنین ۲هزار و ۹۷۴ انشعاب آب واگذار شده است که ۸۷۳ فقره انشعاب آب واگذار شده مربوط به روستاهای شهرستان و دو هزار و ۱۰۱ فقره نیز در شهرهای شرکت واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی با اشاره به اصلاح و توسعه بیش از ۲۴ کیلومتر از شبکه های آب و فاضلاب در ۱۰ ماهه سالجاری  اظهار کرد: از این مقدار بیش از ۱۲ کیلومتر مربوط به شبکه جمع آوری فاضلاب و مابقی نیز در حوزه شبکه آبرسانی است.

سلطانی به طرح اجرای عملیات شبکه جمع آوری فاضلاب در نقاط مختلف شهر خوی اشاره داشت و گفت: با توجه به ضرورت مدیریت مصرف آب، طرح اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در راستای تصفیه و استفاده مجدد در سطح شهر خوی در همین مدت بطول ۱۲ کیلومتر اجرا شد.

وی در ادامه افزود: در راستای سالم‌سازی، حفظ محیط زیست شهری و افزایش بهداشت عمومی جامعه ۸ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۸۷۸  متر مکعب فاضلاب در ۱۰ ماهه سالجاری جمع‌آوری و تصفیه شد.

سلطانی ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب در حال حاضر را ۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد و افزود: با راه اندازی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی ظرفیت این تصفیه خانه به ۴۵ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار  ویژه برای اتمام مراحل ساخت مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب خبر داد و افزود : این مبلغ از محل ماده ۵۶ و از طریق بانک ملی و با تلاشهای بی وقفه نماینده شهرستانهای خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی برای تکمیل نهایی پروژه تخصیص داده شد.

 

سلطانی از انجام ۷۷ هزارو ۶۴۳ مورد آزمایش کلرسنجی توسط کارشناسان کنترل کیفی و نیروهای پیمانکار در راستای بهبود کیفیت آب شرب روستاهای شهرستان تا پایان دی ماه سالجاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری  با هدف ارتقای سطح کیفی و بهداشتی آب شرب برای توزیع به مشترکین روستائی ، مخازن آب شرب روستائی  شستشو و ضد عفونی شدند؛ گفت: در همین راستا ۲۳۷۷ کیلوگرم پرکلرین استفاده شد.

وی افزود: همچنین در بازه زمانی یاد شده؛ آزمایشات میکروبی به منظور سنجش آب شرب از منابع و شبکه های آب شرب روستاهای استان برداشته شد.

سلطانی در ادامه با بیان اینکه در راستای بهبود کیفیت آب شرب روستاها ۷۷هزارو ۶۴۳ مورد کلرسنجی نیز توسط کارشناسان کنترل کیفی و نیروهای پیمانکار بهره برداری انجام شد؛ عنوان کرد: کیفیت آب شرب خط قرمز ماست .

وی همچنین از انجام بازدیدهای مشترک کارشناسان کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب  خوی با کارشناسان مرکز بهداشت از تاسیسات آب شرب وکلرزنی ، کلرسنجی و نمونه برداری های مشترک در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.