- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بیست و چهارمین شماره ماهنامه ندای قلم منتشر شد

بیست و چهارمین شماره ماهنامه اجتماعی- فرهنگی «ندای قلم» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی؛ بیست و چهارمین شماره از ماهنامه اجتماعی – فرهنگی «ندای قلم» بهمن ماه  ۹۹ و با محوریت اندیشه و علوم انسانی به مدیرمسئولی حامد کاظم‌زاده خوئی، با مقالات و مطالب خواندنی بر پیشخوان کتابفروشی‌‌ها و دکه های مطبوعاتی نشست.

شماره بیست و چهارمندای قلم در حوزه علوم انسانی و فرهنگ منتشر شده است. ندای قلم در پله ۲۴؛ ندای قلم در یک نگاه؛ نگاهی به دو جنبش تحولخواه در تاریخ ایران (مزدکیه و حروفیه)؛ بوسه بر پای محراب؛ تأملی بر شعر نادر نادرپور؛ حسین مسرور؛ سخنیار ملک ادب؛  لیلی و مجنون داستان عامیانه آذربایجان؛ پدربزرگ؛ قایقهای اندوه؛ نقد فمنیستی کوتاه و اجمالی بر داستان «زن زیادی» جلال آل احمد؛ زندگی مثل زندگی! سه نکته ناب در ناب زندگی؛ اهمیت باور کودکان به نرمال بودنشان؛ اثرات بازیها و اسباب بازیها بر کودکان؛ معرفی کتاب؛ خنده، کام زندگی؛ اشعار کوتاه سعید فلاحی؛ سربازان سفیدپوش؛ تأثیر پاندمی کووید ۱۹ (کرونا) بر کسب و کارهای ایرانی؛ شبکه های اجتماعی، گردشگری و دیپلماسی عمومی؛ سفید و سپید؛ کتابخانه های عمومی به عنوان یک پایگاه فرهنگی عمل می کنند؛ زباله؛ تدوین شاخصهای استاندارد ایزو برای اقتصاد پایدار حلقوی؛ تیم و گروه درآموزش عالی؛ آسیبهای پیدا و پنهان شبکه های ماهواره ای ترکیه؛Türkiye’de (Osmanlı’da)  Dergicilik Tarihi مطالب منتشر شده در این شماره ندای قلم است.

“ندای قلم”، عنوان نشریه‌ای است که در حوزه علوم انسانی، زیربخش‌های فرهنگ، هنر، تاریخ و ادب و در حوزه‌های اجتماعی، کتاب و کتاب‌خوانی، توسعه فرهنگی، رویکردهای اصلی این نشریه تعیین شده‌اند. در این میان، تلاش می‌شود با مطالعه و بررسی نیازهای فرهنگی و اجتماعی جدیدِ جامعه و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانایی‌های مراکز علمی و پژوهشگران، حوزه‌های تعاملی آن‌ها با جامعه پوشش داده شود.

در این نشریه، انتشار یافته‌های علمی در راستای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری در حوزه‌های فرهنگ و اجتماع و آثار، حاوی نظریه‌ها، راهکارها و روش‌های جدید، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه تلاش در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری، ارتقای نرخ سرانه مطالعه و احترام به محیط زیست، از اولویت‌های این نشریه است.

شماره بیست و چهارم ماهنامه ندای قلم در ۶۴ صفحه و با قیمت ۱۸ هزار تومان به روی دکه های مطبوعاتی رفته و از طریق سایت مگیران   https://www.magiran.com/magazine/2407  نیز قابل دسترس است.