- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

طرح “سفیران کتاب” در خوی کلید خورد

طرح “سفیران کتاب” با هدف دسترسی آسان به کتاب و حمایت از ترویج کتابخوانی در جامعه عشایری به در خوی آغاز شد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی خوی در گفتگو پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ هدف از اجرای این برنامه را تسهیل در رساندن کتاب‌ به مناطق عشایری شهرستان خوی عنوان کرد.

هادی درستی با اشاره به اینکه عشایر تاکنون کمتر در حوزه کتاب و کتابخوانی مورد توجه قرار گرفته‌اند، گفت: مطالعه بر روی طرح سفیران کتاب از سال گذشته صورت گرفت و امیداریم این تجربه به‌زودی به سراسر کشور تسری یابد.

درستی اضافه کرد: در مرحله نخست این طرح، با انتخاب سفیر کتاب در منطقه قطورکه در زمینه کتاب و کتابخوانی از دانش برخوردارند، اجرا می شود.

درستی استمرار و امکان انتخاب کتاب را از ویژگی‌های این برنامه برشمرد و بیان داشت: امکان جست‌ و جوی کتاب مورد نیاز در این طرح بر اساس منابع کتابخانه‌هاست که در کتابخانه های عمومی خوی قرار دارند.

وی، همچنین در باره چگونگی عضویت در این طرح نیز گفت: همه افراد بدون محدودیت سنی با صدور کارتی از مزیت‌های سفیر کتاب بهره‌مند می‌شوند و خدمات نیز به‌ صورت رایگان در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

درستی ادامه داد: عملکرد این طرح در سال ۹۹ بررسی می‌شود و فعالان طرح سفیران کتاب نیز در جشن کتاب سال آینده تقدیر خواهند شد.

وی درپایان با بیان اینکه رشد و توسعه هر ملتی نسبتی مستقیم با میزان کتاب و کتابخوانی دارد، افزود: تمدن‌سازی با ایجاد تسهیلات برای کتابخوانی فراهم می‌شود و در سال‌های اخیر  با وجود رشد روز افزون رسانه‌های گوناگون، هیچ چیز جای کتاب را نگرفته است.