- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

پیرزن ۸۳ ساله خویی کرونا را شکست داد

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خوی گفت: یک پیرزن ۸۳ ساله در این شهرستان توانست بر این بیماری غلبه کرده و به آغوش خانواده اش بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ فاطمه مقدم تبریزی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ ساکن خوی است که با همت و تلاش کادر درمانی پس از ۳۰ روز بستری در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان بهبودی کامل خود را به دست آورد.

وی اظهار کرد: این بیمار با سابقه نارسایی قلبی بعد از ۳۰ روز اینتوباسیون و بستری در بخش ICU خوشبختانه با تلاش و زحمات مستمر کادر درمانی این بیمارستان بهبود یافته و پس از باز شدن از دستگاه ونتیلاتور با حال عمومی مناسب از بیمارستان ترخیص شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خوی خواستار همراهی بیشتر مردم با کادر درمانی و مسوولان بخش سلامت این شهرستان شد و گفت: شهروندان می‌توانند با در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاهش درگیری کادر درمان در این شرایط بحرانی سهیم باشند.

مقدم، افزود: هم اکنون ۶۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۱۶ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند.

وی اظهار داشت: برای ایجاد روند کاهشی مستمر و کاهش بستری شدگان، مبتلایان و فوت شدگان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹، رعایت مستمر موارد بهداشتی و خودداری از دورهمی های خانوادگی یک ضرورت اساسی به شمار می رود.

خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است.

بیماری کرونا از اوایل اسفند سال گذشته در کشور و آذربایجان غربی شیوع یافته و ده‌ها هزار نفر در این استان به بیماری مبتلا شده‌اند؛ وضعیت همه شهرهای آذربایجان‌غربی در شیوع بیماری کرونا، هم اینک زرد است.