- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تسریع در تکمیل مطالعات سد غازان و آغاز عملیات اجرایی الزامی است

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس بابیان اینکه تسریع در تکمیل مطالعات سد غازان و آغاز عملیات اجرایی الزامی است،گفت: اجرای طرح های آبخیزداری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ عادل نجف زاده درباره  بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان خوی، گفت: با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورو مسئولین شهرستان خوی نشستی پیرامون  صنعت کشاورزی خوی و چایپاره برگزار شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منابع طبیعی در شهرستان خوی اظهار داشت: این ظرفیت ها می تواند پیشران توسعه بخش کشاورزی در استان و شمال غرب کشور باشد.

وی بر اجرای طرح های آبخیزداری تاکید نمود و افزود: علاوه بر اجرای این طرح ها برای توسعه بخش کشاورزی باید با احداث سد از خروج آب های سطحی از دشت خوی جلوگیری نمود.

نجفی در ادامه خواستار تسریع در تکمیل مطالعات سد غازان و آغاز عملیات اجرایی این طرح شد.

در این جلسه معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز  از وقوع فرسایش خاک در ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور خبر داد و افزود: متاسفانه بر اثر عوارض ناشی از کم آبی و براساس آخرین آمار پژوهشکده منابع طبیعی در هر هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور بیش از ۱۵ تن فرسایش خاک رخ می‌دهد که از پدیده‌های خطرناک برای طبیعت کشورمان است.

وی در خصوص تخصیص اعتبار برای اجرای ۲ طرح و سد آبخیزداری در شهرستان خوی قول مساعد دادند.