- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۱۸۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده زلزله قطور خوی آماده افتتاح شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: بهره برداری از یک هزار و ۸۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله در بخش قطور خوی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ محمود بدلی ظهر چهارشنبه در بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی اظهار کرد: تاکنون از مجموع ۴ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله در این مناطق ۳ و ۴۷۰ نفر پای کار آمدند که از این واحدها ۱ هزار و ۸۵۰ واحد با پرداخت تسهیلات کاملاً بازسازی و به بهره برداری رسیده است.

وی مجموع پیشرفت فیزیکی بازسازی در مناطق زلزله زده را ۸۷ درصد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ۳ هزار ۱۰۰ واحد در منطقه به مرحله دیوارچینی و ۲ هزار و ۵۵۰ واحد نیز به مرحله پوشش سقف رسیده‌اند.

بدلی تاکید کرد: همه ۱ هزار ۶۰۰ واحدی نوع یک که در این منطقه براثر زلزله کاملاً تخریب شده بود بازسازی شده و هم اکنون هیچ خانواده آسیب دیده در منطقه چادرنشین نیستند و در واحدهای مسکونی تازه تأسیس خود مستقر شده‌اند.

وی در ادامه گفت: بنیاد مسکن از ابتدای بازسازی به ارزش ۸۵ میلیارد تومان انواع مصالح را در اختیار روستاییان برای بازسازی قرار داده که بر اساس پیشرفت کار احداث از حساب تسهیلات بازسازی روستاییان کسر می‌شود.

حسین عباسی فرماندار خوی هم روند بازسازی در منطقه را خوب ارزیابی کرد و گفت: برای بازسازی مناطق زلزله زده قطور ۵۱۳ میلیارد تومان اعتبارات در هیئت دولت مصوب شده بود که ۱۴۰ میلیارد تومان آن به عنوان تسهیلات بلاعوض صد در صد جذب و به روستاییان و خسارت دیدگان پرداخت شده است.

وی تسهیلات بازسازی را از مجموع اعتبارات ۳۳۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: ۳۱۰ میلیارد تومان از این تسهیلات با سود بانکی ۴ درصد تخصیص یافته و در حال جذب و توزیع در بین زلزله زدگان برای بازسازی است

در ادامه این بازدید در مراسمی با اهدای لوح و هدایا از تلاشگران عرصه بازسازی مناطق زلزله زده قطور تجلیل شد.

زلزله ۵ و ۷ و ۵ و ۹ ریشتری ۴ اسفند سال ۹۸ در بخش قطور خوی به ۴ هزار ۵۰۰ واحد مسکونی ۲۸ روستا و شهر قطور خوی بین ۲۰ تا ۱۰۰ در دصد خسارت وارد کرد.