- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

حدود ۷ ‌هزار نفر در خوی خون اهدا کردند

رئیس اداره انتقال خون خوی گفت: از آغاز سال تاکنون، حدود ۷ ‌هزار نفر در خوی خون اهدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ قربان فتح الله زاده رئیس اداره انتقال خون خوی گفت: از آغاز سال تاکنون، ۶ هزار و ۹۵۱ نفر در این شهرستان با مراجعه به این اداره، بخشی از خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کرده اند.

فتح الله زاده افزود: در این مدت، هشت هزار و ۴۹۶ مراجعه داشته ایم که ۸۲ درصد آن‌ها موفق به اهدای خون شده اند.

رئیس اداره انتقال خون خوی با اشاره به کاهش ذخیره خون در این پایگاه، اظهار داشت: ذخایر بانک خون این پایگاه با کاهش خون و فرآورده‌های خونی مواجه شده و برای جبران این کاهش نیاز است افراد از همه گروه‌های خونی به پایگاه انتقال خون این شهرستان برای اهدا مراجعه کنند.

او از شهروندانی که به صوت مستمر خون اهدا می‌کنند قدردانی کرد و ادامه داد: به علت وجود بیماران تالاسمی و سایر بیماران نیازمند به خون از جمله هموفیلی، سرطانی، عمل‌های جراحی و سایر موارد در شمال استان، نیاز به خون همیشگی است و مردم به عنوان سرمایه‌های اصلی در اهدای خون می‌توانند در نجات جان دیگران گام بردارند.

فتح الله زاده بیان کرد: داوطلبان اهدای خون باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آن‌ها نیز حداقل ۵۰ کیلوگرم باشد.

سازمان انتقال خون ایران در مرداد ۱۳۵۳ با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون‌رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده‌های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به «تالاسمی»، «هموفیلی» و «لوسمی» تاسیس شد.