- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تمامی رویه‌های گمرکی اعم از صادرات و واردات در گمرک رازی پیش‌بینی شد

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: در دیدار با رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران مقرر شد تا تمامی رویه‌های گمرکی در مورد صادرات و واردات برای گمرک رازی در نظر گرفته شود.


به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ عادل نجف‌زاده با اشاره به دیدار با رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این دیدار ضمن بررسی مسائل مختلف، وضعیت گمرکات خوی و رازی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا مقرر شد تا تمامی رویه‌های گمرکی در مورد صادرات و واردات برای گمرک رازی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به حمایت از فرش‌بافان حوزه انتخابیه افزود: در این رابطه نیز مقرر شد در صورت عدم تولید داخلی و نبود موارد در داخل کشور، واردات مواد اولیه فرش بافی در تمامی موارد مانند نخ تا رنگ به سهولت وارد خوی شده و در اختیار مصرف کنندگان و اتحادیه فرش بافان قرار بگیرد.

نجف‌زاده تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده در مورد کارت‌های پیله‌وری و انباشته شدن مالیات‌های این کارت‌ها که موجب ضرر و زیان مرزنشینان شده است، مذاکرات جدی به عمل آمده و اقدامات لازم توسط وزارت اقتصاد و دارایی انجام خواهد گرفت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر با توجه به قانون استفاده ۷۰۰ هزار تومانی هر مرزنشین به طور ماهیانه از عواید گمرک، مقرر شد با تشکیل هسته‌ها و اتحادیه‌های مرزی برای مرزنشینان و قطور، استفاده از این رویه و قانون اجرایی شود تا مردم بتوانند از این مزیت مرزی به راحتی بهره‌مند شوند.