- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۷۸ درصد دانش‌آموزان در خوی تحت پوشش آموزشی شبکه شاد هستند

مدیر آموزش و پرورش خوی گفت: اکنون ۷۸ درصد دانش‌آموزان این شهرستان معادل ۶۴ هزار و ۶۲۰ نفر تحت پوشش شبکه شاد بوده و به صورت برخط و زنده آموزش های پایه تحصیلی خود را دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ غلامرضا نظرعلیلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در برخی مناطق محروم شهرستان زیرساخت های لازم برای آموزش های مجازی وجود ندارد، افزود: با توجه به جمعیت کم دانش آموزان در این بخش، از طریق ارسال بسته های آموزشی، درسنامه ها و فیلم های درسی بر روی لوح های فشرده و فلش آموزش های لازم ارائه می شود.

وی اظهار داشت: معلمان خویی از طریق آموزش های غیرحضوری و برگزاری کلاس های درس در بستر شبکه شاد به آموزش دانش اموزان می پردازند و کادر اداری مدارس نیز به صورت یک روز در میان با ظرفیت ۵۰ درصد نیروها فعالیت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش خوی اضافه کرد: شبکه شاد بستری کارآمد و مطلوب در راستای برقراری ارتباط بین مدرسه و دانش آموزان به شمار می‌رود.

نظرعلیلو با بیان اینکه هرگونه تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا اتخاذ می شود، اضافه کرد: با وجود اوضاع کرونایی و تشدید شیوع بیماری کووید ۱۹، تا زمان تصمیمات جدید ستاد کرونا، آموزش دانش آموزان در بستر شاد ادامه خواهد یافت.

مدارس شهرستان خوی به تبع مدارس کشور از اسفند سال ۱۳۹۸ تعطیل بوده و اغلب دانش‌آموزان شهرستان سال تحصیلی را در شبکه شاد سپری کرده‌اند.

خوی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است و دومین شهر پرجمعیت استان به شمار می رود.