- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

مزیتهای اقتصادی خوی و چایپاره مورد غفلت واقع شده است

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: باید نگاه اقتصاد کشور به درون زایی باشد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی، عادل نجف زاده تصریح کرد : بازگشت به هم افزایی قوا و تبعیت از خواسته های به حق مردم می تواند گره مشکلات فعلی کشور بگشاید.

این نماینده مجلس افزود : باید نگاه اقتصاد کشور به درون زایی باشد و از نگاه بیرون زایی سودی برای اقتصاد و مردم اتفاق نخواهد افتاد .

نجف زاده در حالت فعلی تقابل دولت و مجلس را سم مهلک عنوان کرد و گفت : در وضعیت فعلی مردم خواستار همدلی قوا برای بیرون رفتن از مشکلات عدیده  اقتصادی و گرانی ها هستند .

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس اظهار کرد : به علت آماده نبودن زیر ساخت های جاده های مواصلاتی خوی و چایپاره مزیت های اقتصادی این دو شهرستان به بطور مطلوب معرفی و شناسانده نشده است.

وی با بیان اینکه شهرستان خوی در مسیر ارزش اقتصاد است، تصریح کرد : در سال ۹۸، یک میلیون و۴۰۰ نفر از خوی و گمرک رازی تردد داشته اند و این نشان دهنده اهمیت شهرستان خوی بوده که متاسفانه در بخش تبدیل این شهر به قطب گردشگری و اقتصادی و تجاری در گذشته غفلت شده است.

نجف زاده از تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی و بهسازی وضعیت اسفناک سه راهی خوی – ایواوغلی و تبدیل آن به مجموعه ای فاخر و زیبا خبرداد و گفت : مسیر خوی به سمت مرند به طول ۱۶ کیلومتر که سال ها بودجه مربوطه بخاطر غفلت مسئولین به حساب آذربایجان شرقی واریز می شود با پیگیری های مداوم  در سال آینده بودجه این مسیر به حساب آذربایجان غربی و شهرستان خوی واریز خواهد شد.

وی همچنین از تکمیل محورحادثه خیز  خوی – ایواوغلی تاپایان سال جاری خبر داد و گفت : با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال، قطعه پایانی این محور به طول ۴/۵ کیلومتر تا پایان سال به بهره برداری می رسد و مسیر بصورت سراسری روشنایی و نور پردازی خواهد شد.

نجف زاده با انتقاد از شهرداری خوی در خصوص بروز رسانی نکردن طرح تفضیلی این شهر اظهار کرد : طرح تفضیلی خوی از سال ۱۳۷۶ تاکنون بروز رسانی نشده و طرح تفضیلی جدیدی ارائه نکرده اند.

عضو کمسیون عمران مجلس با بیان اینکه طرح قیر رایگان حاصل قانون گذاری مجلس یازدهم است، تصریح کرد: در حاشیه های شهر نهضت آسفالت اتفاق می افتد تا علاوه بر عمران و آبادانی از مهاجرت مردم به سایر شهرها بخاطر نبود امکانات رفاهی جلوگیری شود.

رییس گروه دوستی ایران و ترکیه از پیشرفت ۵۳ درصدی پایانه گمرک رازی و افتتاح سالن مسافری تا پایان دولت فعلی خبر داد و گفت : با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان جاده خوی – رازی بطول ۴۰ کیلومتر دوبانده می شود و در حال حاضر نیز ۱۲ کیلومتر آماده ساخت و ۶ کیلومتر آماده آسفالت است.

وی افزود : سه ضلع مثلث تکمیل پایانه ،آسفالت  و دوبانده کردن جاده و حفر تونل به طول ۵۰۰ متر همزمان و بدون هیچگونه معطلی در راستای تبدیل شهرستان خوی به قطب گردشگری ،اقتصادی و تجاری و توریستی پیش می روند.

نجف زاده خطرنشان کرد : دولت ترکیه هم جاده و هم پایانه اش را تکمیل کرده است متاسفانه با فرصت سوزی های صورت گرفته توسط مسئولین قبلی نتوانستم همزمان با دولت ترکیه طبق توافقنامه بین دو کشور جاده و پایانه را تکمیل کنیم.

وی ضمن تشکر ازپرستاران زحمت کشان حوزه بهداشت  با انتقاد از عملکرد مدیریت  حوزه بهداشت و درمان خوی اظهار کرد : مدت ۶ ماه دستگاه پلاسمایی برای درمان بیماران کرونا در ارومیه مانده و هنوز تحویل نگرفته اند.

این نماینده مجلس افزود : عملکرد و تدبیر مدیریت حوزه بهداشت و درمان خوی قابل قبول نیست.