- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

توسعه خوی نیازمند توجه ویژه به تحول عمرانی

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس بابیان اینکه تحول در حوزه عمران جاده ای و روستایی در اولویت قرار بگیرد،گفت: تحول در حوزه عمران و زیر ساخت شهرستان های خوی و چایپاره در حال شکل گیری است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ عادل نجف زاده درباره وضعیت تحول در حوزه عمران و زیر ساخت‌های شهرستانهای خوی و چایپاره،گفت: تحول در حوزه عمران و زیر ساخت شهرستان های خوی و چایپاره در حال شکل گیری است و این در حالی که با وزرای مرتبط در هیئت دولت دیدارهای مستمری  برگزارکردیم و برنامه ریزی عمرانی منسجمی نیز در راستای  توسعه عمرانی  خوی و چایپاره ترسیم شده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی دیدارنجف زاده با وزیر راه و شهرسازی بودجه تعدادی از طرح های مطرح برای شهرستان های خوی و چایپاره اخذ شده استکه تامین بودجه محور خوی ایواوغلی مطابق با برگههای تخصیص بودجه، از این قرار است.

وی ادامه داد: امید است با توجه به پیگیری های انجام شده و همکاری جدی مسئولین استانی و شهرستانی شاهد تحولی بزرگ در شهرستان های خوی و چایپاره باشیم.

گفتنی است که اجرای آسفالت ۴٫۵ کیلومتر باقیمانده محور خوی ایواوغلی با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و با پرداخت ۲۰ میلیارد ریال با پیگیری های نجف زاده  آغاز شده است.

 

فرودگاه خوی به مرز هوایی بین المللی تبدیل شود

 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: باید فرودگاه خوی به مرز هوایی بین المللی تبدیل شود.

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای تبدیل فرودگاه خوی به مرز هوایی بین المللی خبر داد و گفت : با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان به عنوان نزدیکترین مسیر ارتباطی زمینی و  ریلی به ترکیه و اروپا اقدامات اساسی برای تبدیل این فرودگاه به عنوان مرز هوایی بین المللی در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده پروازهای فرودگاه خوی با افزایش سه بار در بهترین ساعات ایام هفته به مقصد تهران و بالعکس انجام می شود.

نجف زاده افزود : افزایش رده پروازی با قابلیت پذیرش هواپیما تا متوسط پیکر با تغییرات باند فرودگاه و تجهیز دستگاههای جدید انجام گرفته است.

وی از پیگیری برای برقراری پروازهای روزانه خبرداد و گفت: در صدد هستیم  پروازهای روزانه به مقصد تهران و برقراری پرواز به مشهد ، وان ، اربیل و تعدادی از شهرهای دیگر کشورهای همجواردر آینده نزدیک بر قرار شود .

 

لزوم اتمام هر چه سریع تر اتوبان خوی – رازی در مرز ایران و ترکیه

 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با بیان اینکه تکمیل و اتمام هر چه سریع تر اتوبان خوی رازی در مرز ایران و ترکیه الزامی است،گفت: تکمیل قطعه های کریدور شمال به جنوب نیز الزامی است که در اولویت قرار بگیرد.

عادل نجف زاده درباره وضعیت پیگیری بودجه و اعتبارات عمرانی شهرستان های خوی و چایپاره از سوی  وزیر محترم راه و شهرسازی، گفت:در دیدار با وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیگیری مصوبات سفر اخیرشان به شهرستان های خوی و چایپاره بحث و گفتگو کردند.

نماینده مردم  خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در این دیدار بودجه و اعتبارات طرح های عمرانی پیگیری و دستورات مقتضی در این خصوص صادر شد تصریح کرد:مصوبات سفر وزیر  به خوی و چایپاره  از جمله پروژه های مختلفی از جمله تکمیل و اتمام هر چه سریع تر اتوبان خوی رازی(مرز ایران و ترکیه) و کلنگ زنی قطعه اول این پروژه، تکمیل قطعه های کریدور شمال به جنوب که در این حوزه قرار گرفته، ساماندهی سه راهی ایواوغلی خوی، ساماندهی سه راهی چایپاره و راه های روستایی  است که می بایست در دستور  کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد:  تکمیل و اتمام هر چه سریع تر اتوبان خوی رازی(مرز ایران و ترکیه) و کلنگ زنی قطعه اول این پروژه، تکمیل قطعه های کریدور شمال به جنوب که در این حوزه قرار گرفته، ساماندهی سه راهی ایواوغلی خوی، ساماندهی سه راهی چایپاره و راه های روستایی می باشد.

نجف زاده   افزود: در پایان این دیدار بودجه و اعتبارات طرح های عمرانی پیگیری و دستورات مقتضی در این خصوص صادر شد.

 

افزایش مناسبات مرزی نیازمند ایجاد بازارچه‌های صادراتی مشترک

 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس، گفت: ایجاد بازارچه های صادراتی مشترک در شمالغرب کشور باعث افزایش مناسبات تجاری با کشور های همجوار و رونق اقتصادی در منطقه خواهد بود.

عادل نجف زاده درباره ایجاد بازارچه های صادراتی مشترک در شمالغرب کشور، گفت: ایجاد بازارچه های صادراتی مشترک در شمالغرب کشور باعث افزایش مناسبات تجاری با کشور های همجوار و رونق اقتصادی در منطقه خواهد بود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه ادامه داد:  در محل فرمانداری خوی در  خصوص موضوعات مختلف از جمله همکاری های اقتصادی ، تقویت ارتباطات مرزی استان آذربایجان غربی به ویژه شهرستان خوی با استان وان، تجارت مرزی، همکاری های دانشگاهی و فرهنگی و تسهیل رفت و آمد های تجار و بازرگانان دو کشور تبادل نظر شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس ادامه داد: با اصلاح قوانین دو کشور در مجلس ها و بر پایه توافقات رؤسای محترم جمهور ایران و ترکیه، مبادلات تجاری دو کشور تا ۳۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که این امر با برگزاری نشست های محلی بین دو کشور تسریع خواهد یافت.

در پایان عادل نجف زاده بر نقش اساسی بازارچه های موقت صادراتی مشترک در شمالغرب کشور برای افزایش مناسبات تجاری با کشور های منطقه اشاره کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی؛ عادل نجف‌زاده نماینده یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، توانست با کسب ۶٨ هزار و ۴٩٨ رای از مجموع ۱۵۱ هزار و ۳۸۲ رای، از حوزه انتخابیه خوی و چایپاره از استان آذربایجان غربی به عنوان منتخب مردم انتخاب شود و به مجلس راه یابد.