- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تولید ۷۰ درصد پارچه مورد نیاز جین کشور درخوی

با تکمیل طرح نوسازی و تجهیز خطوط بدست متخصصان ایرانی ، تولید پارچه جین مورد نیاز کشور در کارخانجات نساجی خوی به ۷۰ درصد رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی، این واحد نساجی بعد از اجرای طرح‌های نوسازی و توسعه سالانه ۱۰ هزار   و ۸۰۰ تن انواع نخ و ۲۱ میلیون ۶۰۰ هزار متر انواع پارچه تولید و به بازار مصرف عرضه می کند  .تولید ۷۰ درصد پارچه مورد نیاز جین کشور درخوی

شبانلویی مدیر کارخانجات نساجی خوی در بازدید فرماندار و فرمانده سپاه خوی از روند نوسازی این واحد تولیدی در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما گفت: با تکمیل طرح نوسازی خطوط تولید بخش ریسندگی روزانه به ۳۰ تن و بافندگی به بیش از ۶۰ هزار متر رسید

وی افزود: بدنبال تحریم‌ها کلیه بخش‌ها و خطوط این واحد بدست متخصصان جوان کشورمان نوسازی و تجهیز شد و تولیدات نخ و پارچه در این واحد ۲۰ درصد افزایش یافت .

مدیر کارخانجات نساجی خوی گفت : بعد از نوسازی بیش از ۱۵ هزار متر پارچه جین در این واحد تولید می شود که این رقم ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند .

وی افزود : با بهره برداری از واحد رنگرزی این کارخانجات روزانه ۴۰ هزار متر پارچه خام عادی و جین رنگرزی و به بازار عرضه می شود .

شبانلویی مجموع سرمایه گذاری در بخش‌های نوسازی و توسعه کارخانجات نساجی خوی را ۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : بابهره برداری از بخش رنگرزی این واحد برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شد .

فرماندار خوی هم دربازدید از طرح‌های توسعه این واحد ، آنرا ظرفیتی بسیار بزرگ در ایجاد اشتغال و تولید در آذربایجان غربی دانست و از تکمیل توسعه بخش ریسندگی این واحد تا پایان سال خبر داد و افزود : با بهره برداری از این بخش برای ۵۰۰ نفر دیگر در آن شغل ایجاد می شود .

سردار علایی فرمانده سپاه خوی هم نوسازی این واحد بدست متخصصان جوان را مایه فخر و سرافرازی ملت ایران و کام مهم در مقابله با تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار اعلام کرد.

کارخانجات نساجی خوی یکی از بزرگترین واحد‌های تولیدی در نوع خود در کشور است که هم اکنون برای بیش از ۱ هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کرده است .

این واحد بزرگ تولیدی بعنوان صنعت مادر هم اکنون نیاز‌ها و مواد اولیه بیش از ۵۰ واحد دیگر نساجی در کشور را تامین می کند .