- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بخش قصه‌گویی سومین جشنواره ملی شمس و مولانا، مجازی برگزار می‌شود

رییس تولیت شمس تبریزی خوی گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود در کشور، بخش قصه‌گویی سومین جشنواره ملی شمس و مولانا، امسال در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ رضا جعفرپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بخش از جشنواره، قصه‌گویی‌ها با محور داستان‌های موجود در کتاب “مقالات شمس تبریزی” ، ” مثنوی معنوی” و ” دیوان کبیر” مولانا خواهد بود.

وی به نوع آثار برگزیده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این اقدام فرهنگی، سه اثر به انتخاب هیات داوران جشنواره و سه اثر بر اساس امتیازها از طریق مجازی انتخاب می‌شود و یک انتخاب ویژه نیز مستقیم از طریق مردم برگزیده خواهد شد.

رییس تولیت شمس تبریزی خوی اضافه کرد: هنرمندان از سراسر کشور می‌توانند تا دهم دی ماه سال جاری با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.jashnvareh-shams.com  برای حضور در بخش قصه‌گویی سومین جشنواره شمس و مولانا ثبت‌نام کنند.

جعفرپور بیان کرد: افرادی که قصد شرکت در این جشنواره را دارند همچنین از آثار تولیدی خود فیلم گرفته و آن را به دبیرخانه این جشنواره به آدرس : خوی، خیابان صمدزاده – ساختمان شهرداری قدیم، محل دفتر تولیت شمس تبریزی ارسال کنند.

وی گفت: آثار راه یافته به بخش نهایی، پس از زیرنویس به زبان انگلیسی، جهت پخش در فضای مجازی داخل و خارج از کشور و گرفتن نظر مردم، انتخاب نهایی می‌شوند.

با توجه به وجود اسناد متقن علمی اثبات شده، بارگاه شمس تبریزی در خوی واقع شده است؛ همه‌ساله در بزرگداشت این شخصیت عرفانی کشور کنگره‌های داخلی و خارجی در این شهرستان با موضوع‌های مختلف برگزار می‌شود.