- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۶۰ میلیارد ریال برای پایان طرح تعریض محور خوی به ایواوغلی تخصیص یافت

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: جاده خوی به ایواوغلی بخشی از کریدور شرق به غرب آذربایجان‌غربی به طول ۲۷ کیلومتر بوده که قسمتی از طرح تعریض این محور به بهره برداری رسیده و برای پایان کامل این طرح، اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ عادل نجف زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خوی، با اشاره به نزدیکی بهره برداری کامل پروژه جاده چهارباند خوی به ایواوغلی اظهار داشت: جاده خوی- ایواوغلی یکی از پرترددترین و حادثه‌خیزترین جاده‌های آذربایجان‌ غربی است که تاکنون قسمتی از طرح اتوبان این محور بهره برداری و بقیه مسیر هم با سرعت خوبی در حال اجرا است.

وی افزود: طرح تعریض محور خوی به ایواوغلی در ایمن‌سازی آن و کاهش تصادفات جاده‌ای نقش به سزایی خواهد داشت و با تکمیل این طرح،  محور خوی به ایواوغلی به طور کامل چهار بانده می شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس تصریح کرد:  همچنین جاده خوی به ایواوغلی بخشی از کریدور شرق به غرب استان است و نیز با تکمیل این طرح زمینه توسعه شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای و تامین زیرساخت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در شمال‌غرب کشور فراهم می شود.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار هفته پیش با وزیر محترم راه و شهرسازی، چهار و نیم کیلومتر باقی مانده این محور نیز با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر آسفالت ریزی باقیمانده این محور آغاز شده و  امید است با اتمام این قطعه و همچنین پل مهلذان به زودی شاهد بهره برداری کامل این محور باشیم.