- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بیست و دومین شماره ماهنامه ندای قلم منتشر شد

بیست و دومین شماره ماهنامه اجتماعی- فرهنگی «ندای قلم» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ بیست و دومین شماره از ماهنامه اجتماعی – فرهنگی «ندای قلم» آذرماه  ۹۹ و با محوریت اندیشه و علوم انسانی به مدیرمسئولی حامد کاظم‌زاده خوئی، با مقالات و مطالب خواندنی بر پیشخوان کتابفروشی‌‌ها و دکه های مطبوعاتی نشست.

 

شماره بیست و دوم ندای قلم در حوزه علوم انسانی و فرهنگ منتشر شده است. گاهی به کتاب «مرگ لورکا» اثر؛ خوزه لویس ویلاسان خوان، نگاهی داینامیک در ادبیات؛ تاملی در سفر و انگیزه های فلسفی آن؛ نگاهی اجمالی به ترجمه تفسیر طبری، نقش سالمندان در خانواده؛ نقش برندینگ شهری در توسعه گردشگری؛ اهمیت و نقش تئاتر در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان؛ رنگ گل، رنج خار؛ معرفی کتاب؛ تحقیق در کتابخانه ها- یک رویکرد طراحی به کتابخانه تعاملی کودکان؛ درمانگری فلسفه در زندگی امروز؛ برگزاری نشستی با موضوع نگاهی به «ترجمه تفسیر طبری» در خوی؛ بزرگداشت روز جهانی  فلسفه در خوی؛ کتاب الکترونیکی چه مزایایی دارد؟ مطالب منتشر شده در این شماره ندای قلم است.

 

“ندای قلم”، عنوان نشریه‌ای است که در حوزه علوم انسانی، زیربخش‌های فرهنگ، هنر، تاریخ و ادب و در حوزه‌های اجتماعی، کتاب و کتاب‌خوانی، توسعه فرهنگی، رویکردهای اصلی این نشریه تعیین شده‌اند. در این میان، تلاش می‌شود با مطالعه و بررسی نیازهای فرهنگی و اجتماعی جدیدِ جامعه و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانایی‌های مراکز علمی و پژوهشگران، حوزه‌های تعاملی آن‌ها با جامعه پوشش داده شود.

در این نشریه، انتشار یافته‌های علمی در راستای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری در حوزه‌های فرهنگ و اجتماع و آثار، حاوی نظریه‌ها، راهکارها و روش‌های جدید، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه تلاش در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری، ارتقای نرخ سرانه مطالعه و احترام به محیط زیست، از اولویت‌های این نشریه است.

 

شماره بیست و دوم ماهنامه ندای قلم در ۳۲ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان به روی دکه های مطبوعاتی رفته و از طریق سایت مگیران   https://www.magiran.com/magazine/2407  نیز قابل دسترس است.