- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

کتاب در سوئیس و بلژیک کالای اساسی شد

با وجود افزایش محدویت‌ها در اروپا و شروع دوره جدید تمهیدات قرنطینه‌ای، کشورهای سوئیس و بلژیک اعلام کردند کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1] به نقل از فیگارو، کشور بلژیک که با شروع موج جدید شیوع ویروس کرونا محدویت‌های قرنطینه‌ای را بار دیگر برای مدت شش هفته اعمال کرده با در نظر گرفتن کتاب به عنوان یک “کالای اساسی”، به کتاب‌فروشی‌ها اجازه داد حتی در دوران قرنطینه نیز به فعالیت خود ادامه دهند.

در بروکسل، پایتخت بلژیک، کتاب‌فروشان و کتاب‌خوانان از نقش ادبیات در مواجهه با درد و رنج ناشی از همه‌گیری کرونا تمجید کردند و در حالی که این کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای محدویت‌ها را از روز دوشنبه افزایش داده اما کتاب‌فروشی‌ها از جمله معدود مغازه‌های شهر هستند که به صورت مستمر محل رفت و آمد مشتریان هستند.

دولت «الکساندر دی کرو»، نخست‌وزیر بلژیک بر خلاف فرانسه کتاب‌فروشی‌ها را در میان کسب و کارهایی طبقه‌بندی کرده که به دلیل ارائه کالاهای اساسی به مردم می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند و معاون نخست‌وزیر بلژیک نیز در این‌باره گفته است: «معتقدیم که توجه به سلامت روان تمام مردم بلژیک بسیار حائز اهمیت است. فرهنگ نقش بسیار بزرگی برای ایفا کردن دارد».

در ژنو، پایتخت سوئیس نیز که در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا قرار دارد، از روز دوم نوامبر تمامی رستوران‌ها و کسب و کارهای غیرضروری تعطیل شده‌اند، با این وجود کتاب‌فروشی‌ها  به عنوان ارائه‌دهنده کالاهای اساسی مجوز فعالیت در این برهه زمانی را خواهند داشت اما کتابخانه‌ها نمی‌توانند پذیرای مخاطبان باشند.