- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

توسعه دانشکده فنی خوی تسریع می‌شود

رئیس دانشکده صنعتی ارومیه گفت: با توجه به اینکه رسالت دانشگاه صنعتی ارومیه و دانشکده فنی خوی یکی است پس در کنار هم با هم‌افزایی سریع‌تر پیشرفت کرده و توسعه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ محمدرضا شیدایی اظهار داشت: الحاق دانشکده فنی خوی به دانشگاه صنعتی ارومیه یک تصمیم کلان و ملی بوده که توسط شورای گسترش اخذ شده و بنده و “حب‌ نقی” رئیس دانشگاه ارومیه باید اطاعت کرده و در راستای اجرای این مصوبه اقدام کنیم.

وی با تأکید بر اینکه این الحاق تغییر نمی‌یابد تصریح کرد: بودجه دانشکده فنی مهندسی خوی از سال آینده به دانشگاه صنعتی ارومیه منتقل می‌شود یعنی تمام حرف‌ و حدیث‌ها تمام شده است.

 رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه افزود: به طور یقین پیشرفت دانشکده فنی خوی سبب خرسندی و مجموعه متصدیان دانشگاه صنعتی ارومیه می‌شود و در راستای همین هدف هم گام برمی‌داریم.

وی با تشریح سیاست‌های وزارت علوم بیان کرد: سیاست وزارت علوم این نیست که دانشگاه‌های مستقل زیادی احداث شود بلکه برعکس و در همین راستا وزارت علوم  از حدود ۱۸۰ آموزش عالی را به حدود ۴۲ عدد کاهش داده است.

شیدایی گفت: باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کرده تا روند پیشرفت و توسعه آن تسریع شود و از آنجا که دانشگاه صنعتی ارومیه و دانشکده فنی خوی هر دو  مجموعه جوان و  فناور هستند پس رسالت هر دو یکی بوده و می‌توانند با هم‌افزایی خود، بیشتر پیشرفت بکنند و دانشکده فنی خود به آنچه لایق است ارتقا یابد.

 وی با اشاره به زمین ۵۰ هکتاری دانشکده فنی خوی اظهار داشت: یکی از نکات مهم و اصلی در مسئله دانشکده فنی خود زمین ۵۰ هکتاری آن است که جا دارد در آن باره تلاش و فعالیت بسیاری شود و باید به‌ عنوان متولیان آموزش عالی استان تمامی سعی خود را انجام دهیم تا این حد دانشکده فنی خوی احیا شود.

 رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه تصریح کرد: به هیچ وجه امکان فروش این زمین ۵۰ هکتاری وجود ندارد چرا که دانشگاه‌ها حق فروش زمین خود را ندارد مگر اینکه به نحوی از اختیار آن‌ها خارج شود و ما تمام تلاش خود را به کار می‌بریم که این زمین کاملاً در اختیار خود دانشکده فنی قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان خوی هم باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا آموزش عالی در این شهر گسترش یابد و اگر قرار باشد این زمین از دست برود گویی دانشگاه را از دست می‌دهند حال اگر هدف حرکت به سمت دانشگاه مستقل باشد، با از دست دادن زمین، دیگر امکان برآورده شدن انتظارات ممکن نمی‌شود.

شیدایی با تشریح برنامه‌های خود برای دانشکده فنی خوی بیان کرد: قطعاً طرح هادی برای دانشکده فنی مهندسی خوی تدوین می‌شود و مشابه این عمل قبلاً برای سایت جهت لو انجام شده و این بار نیز با همکاری سازمان برنامه و بودجه در جهت تأمین اعتبار ساختمان‌های متعدد موردنیاز احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی با اظهار تأسف از وضعیت فعلی دانشکده فنی مهندسی خوی گفت: هم‌ اکنون در استان هم‌ جوار، شهری که نیمی از جمعیت خوی را دارد، دارای دانشگاه مستقل با تعداد ۱۰۰ هیئت‌ علمی است درحالی ‌که دانشکده فنی خوی که از سال‌ها قبل دانشجو جذب می‌کند فقط ۱۳ نفر عضو هیئت‌ علمی دارد و این سزاوار شهری چون خوی نیست.