- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

پویش وقف کتاب در شهرستان خوی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوی: همزمان با دهه وقف پویش وقف کتاب، خیر ماندگار در شهرستان خوی اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، هادی درستی گفت: این طرح بر پایه سنت حسنه وقف و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی جهت اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی برای نخستین بار در شهرستان خوی اجرا می شود.

وی افزود: تاکنون در قالب این پویش ۲ هزار جلد کتاب ارزشمند و نفیس توسط دوستداران و علاقه مندان به کتاب و سنت حسنه وقف به کتابخانه های عمومی شهرستان وقف شده است .

درستی با تقدیر از واقفان نیک اندیش گفت: این کتاب ها عمدتاً در زمینه های تاریخی و مذهبی هستند که بعنوان مرجع در مخازن کتابخانه های عمومی در اختیار علاقه مندان به کتاب و پژوهشگران قرار خواهند گرفت .

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوی همچنین از گسترش فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی خوی هم خبر داد و تصریح کرد : در ۳ سال گذشته جمعی از خیران و دوستداران کتاب و کتابخوانی بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب را در ۴ هزار عنوان به کتابخانه های عمومی این شهرستان اهدا کردند.

درستی تعداد کتاب های مخازن کتابخانه های عمومی خوی را ۹ کتابخانه اعلام کرد و گفت : ۱۳۳هزار جلد کتاب در مخازن این کتابخانه ها موجود است و اجرای این گونه پویش ها می تواند در غنی سازی مخازن این کتابخا نه ها کمک شایانی کند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوی ایجاد یک کتابخانه مرکزی و کتابخانه تخصصی شمس و مولانا را از برنامه های اولویت دار این نهاد تا پایان سال عنوان کرد.