- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بیست و یکمین شماره ماهنامه ندای قلم منتشر شد

بیست و یکمین شماره ماهنامه اجتماعی- فرهنگی «ندای قلم» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ بیست و یکمین شماره از ماهنامه اجتماعی – فرهنگی «ندای قلم» آبانماه  ۹۹ و با محوریت اندیشه و علوم انسانی به مدیرمسئولی حامد کاظم‌زاده خوئی، با مقالات و مطالب خواندنی بر پیشخوان کتابفروشی‌‌ها و دکه های مطبوعاتی نشست.

 

شماره بیست و یکم ندای قلم در حوزه علوم انسانی و فرهنگ منتشر شده است. راز تغییر شگفت‌انگیز و انقلاب روحی مولوی از زبان مولانا، معرفی کتاب/ غریبه‌ای در قونیه، دیدگاه اعراب درباره‌ی مولانا، تصوف و عرفان، بخش مهمی از فلسفه جدید غرب متاثر از هایدگر است، معلولان در کالبد زندگی، بررسی راهکارهای توانمندسازی موثر زنان برای حضور در عرصه کارآفرینی، تصویر ایران در آستانه مشروطیت، هوس براون برای یادگاری کندن در میراث فرهنگی، خلاقیت و نوآوری؛ رمز موفقیت کتاب‌فروشی‌ها، احمد صادقوف- قازانچایی مجاهد رشید نهضت مشروطه، صمد منصور- منصور شاعیریمیز، وجوه افتراق شعر، اندیشه و سلوک شیخ اجل سعدی و حافظ شیرازی، خبر، مزیت کتاب خواندن در حضور دیگران، نتیجه یک تحقیق
مطالب منتشر شده در این شماره ندای قلم است.

“ندای قلم”، عنوان نشریه‌ای است که در حوزه علوم انسانی، زیربخش‌های فرهنگ، هنر، تاریخ و ادب و در حوزه‌های اجتماعی، کتاب و کتاب‌خوانی، توسعه فرهنگی، رویکردهای اصلی این نشریه تعیین شده‌اند. در این میان، تلاش می‌شود با مطالعه و بررسی نیازهای فرهنگی و اجتماعی جدیدِ جامعه و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانایی‌های مراکز علمی و پژوهشگران، حوزه‌های تعاملی آن‌ها با جامعه پوشش داده شود.

در این نشریه، انتشار یافته‌های علمی در راستای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری در حوزه‌های فرهنگ و اجتماع و آثار، حاوی نظریه‌ها، راهکارها و روش‌های جدید، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه تلاش در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری، ارتقای نرخ سرانه مطالعه و احترام به محیط زیست، از اولویت‌های این نشریه است.

شماره بیست و یکم ماهنامه ندای قلم در ۳۲ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان به روی دکه های مطبوعاتی رفته و از طریق سایت مگیران (https://www.magiran.com/magazine/2407)  نیز قابل دسترس است.