- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

کسب رتبه “ندای قلم” در جشنواره مطبوعات شمالغرب کشور

“شفیقه‌ای در دنیای نقاشی  و عقاشی” از ماهنامه ندای قلم عنوان برگزیده مصاحبه را در پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های شمال غرب کشور کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ توحید محمودپور رتبه سوم مصاحبه پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های شمال غرب کشور با عنوان  “شفیقه‌ای در دنیای نقاشی  و عقاشی” را کسب کرد.

این مصاحبه در شماره ۱۴ ندای قلم منتشر شده بود که به گفتگو با “لعیا مقدم” هنرمند ارومیه‌ای اختصاص داشت.

برگزیدگان پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های شمال غرب کشور شب گذشته در آیینی مجازی که از دبیرخانه این رویداد فرهنگی در اردبیل و از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش شد، معرفی شدند.

برای حضور در این جشنواره ۴۲۲ اثر از سوی خبرنگاران چهار استان اردبیل، زنجان، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که این هفته مرحله داوری آثار به پایان رسید.

این جشنواره در سه بخش اصلی شامل خبر، یادداشت، مقاله، گزارش، مصاحبه، تیتر، تک عکس، گزارش تصویری و صفحه آرایی، بخش جنبی شامل مدیریت شهری(شهر انسان‌محور) و بخش ویژه شامل ۲ محور فرهنگ ایثار و شهادت با موضوع سردار شهید قاسم سلیمانی و گام دوم انقلاب تدارک دیده شده بود.

پنجمین جشنواره مطبوعات شمالغرب کشور برای دومین امسال به میزبانی استان اردبیل برگزار شد.

این جشنواره که پس از ۱۰ سال وقفه برنامه‌ریزی شده بود، با مشارکت اصحاب رسانه استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی برگزار شد.

هیات داوران پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های شمال غرب کشور روز گذشته با اعلام نظر نهایی خود در خصوص آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، آثار ارسال شده را به نسبت قابل ‌قبول عنوان کرده و بر داشتن نگاه دقیق به سوژه‌ها و پرداختن عمیق به جزئیات، تاکید بیشتر بر سوژه‌های محلی و بومی، پرهیز از کلی‌گویی و تطویل کلام و تاکید بر رعایت ایجاز، بیان مستند و به‌ دور از حُب و بُغض مسایل و رعایت تکنیک‌های عرصه‌های مختلف روزنامه‌نگاری تاکید کرد.

 

اکبر قاضی‌زاده‌، فریدون صدیقی‌، محمود مختاریان و مهرداد خلیلی که اعضای هیات داوران این جشنواره بودند، همچنین در بیانیه نهایی خود بر برگزاری کارگاه آموزشی برای آشنایی با شیوه‌های مختلف روزنامه‌نگاری تاکید و اعلام کردند که معرفی آثار برتر به معنای نادیده گرفتن اعتبار و ارزش سایر آثار نیست.