- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۹۹ درصد مدارس شهری خوی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه روزافزون استفاده از شبکه اینترنت در مدارس شهری و روستایی گفت: از ۱۹۰ مدرسه شهرستان خوی، ۱۸۹ مدرسه شهری به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

قاسم جلیلی‌نژاد  اظهار داشت: از مدارس روستایی این شهرستان نیز ۱۳۱ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی ادامه داد: بهره‌برداری سریع‌تر از این امکانات، نیازمند همکاری بهتر آموزش و پروش آذربایجان‌غربی است تا بتوان توسعه امکانات به مناطق روستایی را افزایش داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی تاکید کرد: تعداد مدارس روستایی متصل به اینترنت در استان تا آغاز سال تحصیلی جدید به ۲ هزار و ۲۵۰ واحد می‌رسد.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه در راستای هوشمندسازی، ۷۵ درصد از مدارس شهری استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است، گفت: از یک‌هزار و ۵۹۶ مدرسه شهری استان تاکنون یک‌هزار و ۲۰۸ مدرسه به این شبکه وصل است.

وی ادامه داد: این طرح در راستای تامین زیرساخت‌های هوشمندسازی مدارس و با پیمانکاری اپراتورهای ثابت و همراه در شهرها و روستاهای آذربایجان‌غربی اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: قرارداد خرید خدمت به کارفرمایی وزارت ارتباطات و پیمانکاری مخابرات منطقه با تامین اعتبار از محل طرح USO برای تمام مدارس روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در حال اجراست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی افزود: مازاد بر تامین زیرساخت اتصال به شبکه ملی اطلاعات که جزء تعهدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، بهره مندی از ظرفیت پهن‌باند ۲ مگابایتی و استفاده تا حجم ۳۰ گیگابایت ازدیگر خدمات وزارت ارتباطات  برای توسعه هوشمندسازی مدارس است.

وی تاکید کرد: اولویت تامین هزینه‌های اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از محل اعتبارات طرح USO مختص مدارس روستایی و محروم است.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است