- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

رئیس جمهور بعدی یک نظامی خواهد بود؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: ملاک برای انتخاب افراد در عرصه ریاست جمهوری همواره باید بر موضوع رجل مذهبی و سیاسی متمرکز باشد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود باخبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که آیا شخصیت‌های نظامی شانس پیروزی در انتخابات سال ۱۴۰۰ را دارند؟، اظهار داشت: شانس یک مساله است و بایدها یک مساله دیگری است و من دائما روی بایدها تکیه می کنم. من عرض می کنم اگر این عنوان شخصیت مذهبی و سیاسی که ترجمان رجل مذهبی و سیاسی است، برای ما باکی نیست که کاندیدا شخصیت نظامی یا غیر نظامی باشد، معمم باشد یا غیر معمم باشد و… . مهم این است که ما نیازمند روی کار آمدن یک رجل مذهبی و سیاسی هستیم که در هر دو بُعد از برجستگی برخوردار باشد.

وی تأکید کرد: اگر فرد کاندیدا از نظر مذهبی برجستگی داشته باشد چه نگرانی برای انحراف و جدا شدن و فاصله گرفتن از ولی فقیه است و اگر مذهبی و سیاسی باشد چه نگرانی وجود دارد که کار را دست نا اهلان بسپارد یا دچار فساد اقتصادی یا فسادهای دیگر شویم؟! پس مهم انتخاب چنین کسی است.

مصباحی مقدم در پایان گفت: البته به نظر من اگر کسی می خواهد به میدان انتخابات ورود کند، باید از او بخواهند که تیم خودش را هم معرفی کند و برنامه و تیم اجرایی خودش را هم برای ۴ سال یا ۸ سال اعلام کند. در این ادوار کم پیش نیامده است که کسی رئیس جمهور شود و بگوید من به مردم وعده هایی داده ام و می خواهم شعارهای خودم را پیاده کنم.