- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

اجرای کمپین برندینگ مجتمع تجاری ایران زمین

مجتمع ایران زمین که قرار است بعنوان یک مرکز تجاری و کسب و کار در شهرستان خوی اقدام به فعالیت نماید، در ماههای آتی آغاز به فعالیت خواهد نمود. با توجه به اینکه ذائقه مشتریان تغییر یافته و خواهان خرید از مراکز تجاری مجهز و برخوردار از امکانات ویژه می­ باشند، به نظر می­ رسد مجتمع ایران زمین، با توجه به دارا بودن از ویژگی­های منحصر بفرد، مورد توجه عموم مردم واقع گردد. این مرکز در زمینه برندینگ و مارکتینگ برنامه­ های منظمی را اجرا نموده و همچنین طراحی استراتژی و کمپین تبلیغاتی توسط شرکت مکعب اجرایی شده است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مجتمع با آقایان خالص بروکی میلان رئیس هیئت مدیره مجتمع تجاری ایران زمین و نیز آقایان زکی بروکی میلان مدیرعامل و آقای عماد گرجی مشاور هیئت مدیره این مجتمع و مدیرعامل شرکت مکعب به گفتگو پرداخته­ ایم که توجه شما را به این گفتگو و نیز نکته نظرات ایشان جلب می ­نمائیم.

 

 

‎( گفتگو با آقای خالص بروکی میلان)‎

۱- درباره مجتمع تجاری ایران زمین برایمان بگوئید:

مجتمع ایران زمین یک مرکز تجاری و خدماتی می­باشد که آغاز پروژه ساخت آن در فروردین ۹۲ و اتمام آن در پایان خرداد ماه ۹۹ می باشد. این مجموعه با هدف اشتغال­زایی و ایجاد فرصت­های شغلی جدید، در مرکز شهر خوی و در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر و زیربنای ۱۷۲۰۰ مترمربع در ۹ طبقه بنا گردیده است. مجتمع ایران زمین دارای گواهینامه (استاندارد سلامت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و کیفیت ساختمان)( HSE) و نیز گواهی­نامه (نشان تعالی)( HSE-MS) از سوی وزارت مسکن و شهرسازی می­باشد. و امید است با ارائه خدمات مطابق با طبع و سلیقه قشرهای مختلف، مورد استقبال عموم مردم شهرمان و نیز سایر شهرها واقع گردد.

۲- باتوجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران زمین چه خدماتی برای رفاه حال مراجعین درنظر گرفته شده است؟

باتوجه به اینکه خوی شهریست که نزدیک­ترین مرز زمینی به ترکیه را داراست، مسافرین و بازدید­کنندگان بسیاری برای خرید به این شهر سفر می­کنند. لذا این مرکز با ارائه خدماتی از قبیل رستوران، پارکینگ، روف گاردن و… برای بازدیدکنندگان، امید است موجبات رونق اقتصادی را برای اهالی شهر و نیز سایر مناطق خوی فراهم نماید. از طرفی بدلیل قرارگیری این مجتمع در مرکز شهر خوی  و امکان ارتباط آسان آن با سایر نقاط  شهر، انتظار می­رود موجبات رفاه و آسایش عموم مردم را فراهم نماید.

۳- مجتمع تجاری ایران زمین نسبت به سایر مراکز تجاری چه مزایایی دارد؟

همانطور که می­دانیم هر مجموعه­ای از ویژگی­های خاصی برخوردار می­باشد که این ویژگی­ها باتوجه به نوع نیاز و نگرش مردم، ممکن است معایب و یا محاسن محسوب شوند، مجتمع ایران زمین نیز قطعا از این مورد مستثنی نیست. ولی نکته حائز اهمیت اینست که این مرکز دارای مزیت­های ویژه­ای است. این ویژگی­ها عبارتند از:

– موقعیت خاص قرارگیری این مجتمع در مرکز شهر خوی که پرترددترین منطقه شهر می­باشد.

– امکانات خاص و جدید مانند فضای سبز در پشت بام، فودکورت، فودهال، رستوران، پارکینگ، آسانسورهای با ظرفیت بالا و…

– دارا بودن از چندین درب ورودی مشرف به خیابانهای اصلی و فرعی خوی.

امید است با معرفی کامل این مرکز در سطح درون شهری و برون شهری، مورد پسند مردم عزیز شهرمان و نیز سایر شهرها واقع گردیم.

۴- برای رونق کسب و کار در این مجتمع چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است؟

با توجه به اینکه این مجتمع برای فروش واحدهای تجاری، سیستم (CRM) یا ( مدیریت ارتباط با مشتری) را سرلوحه کار خود قرار داده است و با در نظر گرفتن اینکه سیستم (CRM) یک سیستم نوظهور در راستای ارج نهادن به مشتریان بوده و درواقع هدف (CRM)، آغاز تعهد نسبت به مشتری می­باشد، لذا مجتمع ایران زمین برای فروش واحدهای تجاری و نیز رونق کسب و کار در این مرکز با مشکل چندانی روبرو نشده است و همچنین  تا حد توانمان سعی نموده­ایم تا انتظارات مشتریان را در این راستا  برآورده نمائیم.

‎( گفتگو با آقای زکی بروکی میلان)‎

۵- لطفا از برنامه­های آینده ایران زمین برایمان بگوئید:

باتوجه به اینکه بسیاری از مردم، تمایل به خرید کالاهای برند دارند و این مورد، سبب رفت و آمد بی­رویه مردم به ترکیه و در نتیجه  موجب خروج  ارز از کشورمی­شود، لذا ما تلاش نموده­ایم تا در آینده زمینه­­هایی فراهم آوریم تا اشخاصی که تمایل به فعالیت در زمینه برندینگ دارند، با خیال آسوده بتوانند در این مرکز به فعالیت پرداخته و نگران متحمل شدن هزینه­های سنگین رفت وآمد به ترکیه نباشند و همچنین این مجتمع در نظردارد تا برنامه­هایی جامع در زمینه آموزشی برای تامین رضایت مراجعه کنندگان  در تمامی زمینه­ها را تقبل نماید.

۶- درباره روند اجرای فعالیت­های برندینگ مجتمع تجاری ایران زمین توضیح بفرمائید:

باتوجه به روند رو به رشد جمعیت و خلق ایده­ها و خلاقیت­های نوین در عرصه مد، می­توان گفت که استفاده از بهترین و معتبرترین برندهای دنیا بخش جداناپذیری از زندگی مردم شده است و مردم روز به روز متمایل به تهیه اقلام مورد نیاز خود از معروفترین برندهای دنیا هستند. باتوجه به موقعیت مرزی شهر خوی و هم مرزی با کشور ترکیه و با توجه به امکان تهیه و دسترسی آسان به مواد اولیه برندها می­توان انتظار داشت که تاسیس و فعالیت برندینگ درمجتمع ایران زمین با استقبال گرمی ازسوی همشهریان و نیز مهمانان سایر شهرها روبرو خواهد گردید.

۷- برای احداث این مجتمع با چه چالش­هایی روبرو شدید؟

طبیعتا در طول اجرای این پروژه نیز مانند هر پروژه دیگری چالش­های متنوعی وجود داشت که خوشبختانه تاثیر چندانی در روند اجرای پروژه نداشتند. و تنها چالش اساسی و قابل ذکری که در مدت اجرای این پروژه با آن روبرو شدیم، موقعیت قرارگیری  این مجتمع در مرکز شهر بود که بدلیل تراکم ترافیک در این محل، امکان فعالیت در طول روز را تقریبا غیرممکن می­ساخت. زیرا برای اجرای عملیاتی مانند بتون­ریزی، خاک­برداری و…نیاز به ماشین آلات سنگین بود که بخاطر ازدحام و ترافیک شدید مرکز شهر، مجبور به شب کاری می­شدیم.

‎(گفتگو با آقای عماد گرجی مدیر عامل شرکت مکعب)‎

۸- درباره مجتمع ایران زمین برایمان بگوئید:

ایران زمین در واقع آغاز تغییر فرهنگ خرید است. شاید اگر تا دیروز شخصی به قصد خرید، به مراکز خرید موجود در مرکز شهرمراجعه می­نمود، با مشکلاتی چون نداشتن جای پارک مناسب، نیافتن رستوران جهت رفع گرسنگی و مشکلاتی از این قبیل روبرو می­شد، ولی امروزه با پدیدار گشتن مجتمعات تجاری به خصوص مراکزی که در آنها مدیریت برند، حرف اول را می­زند، و نیز مراکزی که به ارائه خدمات تجاری و رفاهی به صورت یکجا و متراکم می­پردازند، مشکلاتی از این قبیل به میزان بالایی  برطرف گردیده است. امید است مجتمع ایران زمین نیز بتواند به نوبه خود سهم کوچکی در برآورده­سازی نیازهای شهروندان خوی داشته باشد.

۹- این مرکز تجاری چه گروه از مخاطبان را هدف قرار داده است؟

باتوجه به اینکه این مجتمع در دسترس­ترین منطقه خوی واقع گردیده، و همچنین دارای امکانات رفاهی متنوعی برای اقشار مختلف جامعه می­باشد، لذا انتظار می­رود مورد استقبال عموم مردم در همه رده­های سنی واقع گردد. در واقع مخاطبین این مجموعه عموم مردم شهر خوی و نیز تمام ایران و حتی کشورهای همسایه می­­باشند.

۱۰- درباره فعالیت­های تبلیغاتی انجام شده برایمان بگوئید:

در فاز اولیه تبلیغات این مجتمع که هدف، جلب نظر و پیگیری ذهن مخاطب بود،  بیلبوردهایی با جمله ” این بنا را برای شما ساخته­ایم…!” به رنگ سپید بر روی سرمه­ای طراحی شد. این رنگ جزو رنگ­های قدرتمند است که در طول کمپین همواره این حس را به مخاطب القاء می­کند. سپس در فاز دوم، هدف، نشان دادن بنای مورد نظر بود که در این فاز نیز هدف تبلیغات کسب شد. در فازهای بعدی نیز این شعار همواره تداعی کننده معمایی است که مدتی مخاطب را به خود مشغول کرده بود که ثمره آن تحت تاثیر قرار دادن ناخودآگاه ذهن جمعی و به تبع، دیده شدن کامل است.