- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

اعضای جدید هیأت مدیره خانه‌ مطبوعات آذربایجان غربی مشخص شدند

بعد از طی یک ماه پروسه قانونی فراخوان برای برگزاری مجمع انتخاباتی نهمین دوره انتخابات خانه مطبوعات آذربایجان غربی همزمان با ۱۲ استان کشور صبح امروز به مدت ۴ ساعت به صورت الکترونیکی برگزار شد و اعضای اصلی خانه مطبوعات با مراجعه به سایت خانه و پروفایل شخصی خود اعضای هیات مدیره و بازرسین این دوره را انتخاب کرده و با رای اعتماد به آنها رسالت سنگینی را بر دوش این افراد گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی، دومین انتخابات الکترونیکی هیأت مدیره و بازرسان خانه‌های مطبوعات ۱۳ استان کشور از ساعت ۹ صبح امروز آغاز و راس ساعت ۱۳ با مشارکت ۸۰ درصدی اعضا خاتمه یافت.

در دومین دوره انتخابات خانه‌های مطبوعات، ۳۰۰ نفر از اعضای خانه‌های مطبوعات در ۱۳ استان کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، مازندران، هرمزگان، یزد، خراسان رضوی و کرمان برای حضور در هیئت مدیره این نهاد صنفی – مطبوعاتی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

حدود ۳ هزار عضو خانه مطبوعات در این ۱۳ استان واجد شرایط رأی دهی بودند که در نهایت، انتخابات امروز با حضور۲۳۴۲ نفر و مشارکت حدود ۸۰ درصدی اعضاء در ساعت ۱۳ خاتمه یافت.

خانه مطبوعات به عنوان تنها تشکل صنفی و رسانه ای فعال است که در آذربایجان غربی حدود ۲۵۰ عضو دارد که از این تعداد ۲۱۶ نفر عضو اصلی بوده و مابقی عضو افتخاری می باشند و در این انتخابات که انتظار می رفت مشارکت پایینی صورت گیرد اما اعضا با حضور گسترده خود در ماراتن انتخابات توانستند مشارکت بیش از ۷۴ درصدی را رقم بزنند و برای نهمین دوره منتخبین خود را راهی خانه مطبوعات و رسانه ها نمایند.

اعضای خانه شامل مدیران مسوول، روزنامه نگاران ، خبرنگاران ، عکاسان ، طراحان ، گرافیست ها، فعالان مطبوعاتی و پایگاه‌های خبری می باشند.

در این دوره از انتخابات از بین نامزدهای اعضای خانه مطبوعات ؛ آقایان یوسف پیربوداقی با ۹۸ و حامد کاظم زاده خوئی با ۶۳ رای به عنوان اعضای اصلی نماینده مدیران مسئول در هیأت مدیره و ابراهیم عثمانی هم با۵۴ به عنوان نماینده علی البدل مدیران مسئول در هیأت مدیره انتخاب شدند.

در بخش نماینده روزنامه نگاران و خبرنگاران نیز آقایان؛ امیر ایزددوست ، اکبر بابایی و عبدالسلام معروفی به ترتیب با ۷۹، ۷۶ و ۷۵ رای به عنوان اعضای اصلی و آقایان یوسف رحیمی حیدرلو و حامد عطایی هر کدام با ۴۷ و ۳۶ رای به عنوان اعضای علی البدل این بخش انتخاب شدند.

در بخش نمایندگی روزنامه های سراسری آقای نوید عزیزی با ۶۸ رای به عنوان عضو اصلی در هیأت مدیره و آقای یداله قربانی نیز با ۴۴ نماینده نمایندگی روزنامه سراسری در هیأت مدیره علی البدل انتخاب شدند.

در بخش نماینده نمایندگی خبرگزاری ها آقای سینا میرزامحمدی با ۸۹ رای به عنوان عضو اصلی و سینا پسران افشاریان با۲۰ رای به عضو علی البدل انتخاب شدند.

همچنین آقایان رضا ایمانپور یوردشاهی با ۱۰۸ رای و حسن ترانه با ۹۰ رای به عنوان بازرسان اصلی و قنبر حاجی وند با ۴۳ رای به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

گفتنی است بر اساس اساسنامه خانه های مطبوعات و رسانه ها ، انتخابات هیات مدیره هر ۳ سال یکبار و همچنین انتخابات بازرسان هر سال یک بار برگزار می گردد.