- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

پیگیری پروژه های اقتصادی اولویت نماینده مردم خوی در مجلس

منتخب مردم خوی و چایپاره در مجلس یازدهم تکمیل پایانه و جاده خوی – رازی را از اولویت های مهم کاری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ عادل نجف زاده شامگاه سوم خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه در خوی، تکمیل پایانه و جاده خوی – رازی را از اولویت مهم کاری عنوان کرد و گفت:  قطعه دوم به زودی بدست پیمانکار سپرده خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیمانکار قبلی در تکمیل این جاده تخلف کرده بود و باتوجه به اینکه از زمان اجرای پروژه ۴۰ درصد گذشته ولی جاده فقط ۱۱درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: پیمانکار خلع ید شد و از پیمانکار دیگری جایگزین شد.

منتخب مردم خوی و چایپاره در مجلس یازدهم با بیان اینکه با مدیرانی که مانع جذب سرمایه گذار شوند، برخورد می شود،اظهار کرد: در حوزه جذب سرمایه گذار مدیران مانع تراشی در سطح شهرستان وجود دارند که متاسفانه موجب شده هر روز به تعداد بیکاران افزوه شود که لازم است سطح مدیریتی در تمامی جوانب را ارتقا دهیم.

نجف زاده افزود: مدیرانی که مانع از تولید ، مانع از سرمایه گذاری در شهرستان خوی و چایپاره باشند ، قطع یقین هیچ جایی در حوزه انتخابی بنده نخواهند داشت  و به شدت مقابل زورگویان خواهم ایستاد.

وی بااشاره به تعدا بیکاران حوزه انتخابیه خود افزود: نزدیک به ۳۰ هزار نفر بیکار در سطح دو شهرستان خوی و چایپاره وجود دارد.

وی مشکل آب را از مشکلات عمده و اولویت دار خوی عنوان کرد و بابیان اینکه در خوی تا عمق ۱۸۶ متری زمین آب پیدا نمی شود ،گفت : با اقدامات و پیگیری های انجام شده قرار شده تا طی ۶ ماه مطالعه و مکان یابی سد در شهرستان به اتمام برسد.

نماینده منتخب مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از بلاتکلیفی ۱۰ ساله سد غازان خوی گفت: با احداث سد غازان به‌دنبال مدیریت منابع آب در خوی هستیم.

عادل نجف‌زاده با اذعان به سوء مدیریت‌های بسیار سنگین صورت گرفته در شرکت آب منطقه‌ای نسبت به احداث سد غازان اظهار داشت: متاسفانه اجحاف بزرگی در خصوص مدیریت آب در خوی شده و نزدیک به ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از حوضه آبریز خوی به ارس می‌ریزد.

وی با گلایه شدید از کم‌کاری‌های گذشته تصریح کرد: در حقیقت پیگیری نه به معنای نامه‌نگاری بلکه به معنای علمی و عملی و قاطعانه صورت نگرفته و مدیریت ناپایدار منابع آب خوی، بحران‌های جدی فراهم کرده است و نخستین وزیری که مورد خطاب قرار می‌دهم وزیر نیرو خواهد بود و سازمان‌های نظارتی را پای‌کار می‌کشم که پاسخ‌گو باشند که چرا تعیین مکان سد ۱۰ سال طول کشیده است؟

نماینده منتخب خوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های خود برای عبور خوی از بحران آب بیان کرد: بی‌تردید خطر بسیار جدی است و در خوی مهاجرت بیش‌ از اندازه اتفاق افتاده و دشت‌های خوی فرونشست کرده و به طبع آن، مشکلات و خطرات زیست‌محیطی رخ می‌دهد که خوشبختانه نظر موافق آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی را جلب کرده و با احداث سد غازان به‌دنبال مدیریت منابع آب در خوی هستیم چون اگر آب شرب خوی و آب مورد نیاز دشت خوی تأمین شود، با جمع شدن آب پشت سد، میزان آب زیرزمینی خوی هم بالا می‌رود.

وی افزود: متاسفانه اجحاف بزرگ در حق شهر خوی انجام شده یعنی نزدیک به ۱۰ سال است که مشاور علی‌رغم دریافت پول از منابع دولتی هنوز نتوانسته مکان مورد نظر برای احداث سد غازان از نظر مسائل زمین‌شناسی و ژئو تکنیک تعیین کند و این نشان می‌دهد از سوی شرکت آب منطقه‌ای عملاً هیچ نظارتی رخ نداده و با رها کردن مشاور به حال خود، ۱۰ سال این طرح را معطل کرده‌اند.

نجف‌زاده درباره راه‌کار تعیین نقطه احداث سد با توجه به تخصص خود گفت: وقتی‌که سازمان‌ها به قضیه تعیین یک نقطه برای احداث سد ورود می‌کنند، اگر بر روی آن نقطه توافقات علمی اتفاق افتاد که هیچ وگرنه در ۶ ماهه بعد، در نقاط بالادست رودخانه مطالعه می‌کنند و براساس اطلاعات موثق، ۶ نقطه در بالادست رودخانه قطور و پنج نقطه در بالادست رودخانه الند تعیین شده است.

نماینده منتخب مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبار احداث سد غازان اظهار کرد: ردیف اعتباری ملی سد غازان  براساس اظهارات رئیس سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه آذربایجان‌غربی آماده‌ است.

نجف‌زاده بیان کرد: هم اکنون ۵۰۰ هکتار زمین بسیار مرغوب آماده کشت گلخانه‌ای در خوی وجود داشته و سرمایه‌گذارهای خوبی جذب شده‌اند اما بیشترین مشکل همین بحث آب است که فعلاً از طریق آب‌های زیرزمینی موجود انجام می‌شود و در صورت مدیریت آب سد غازان، رونق بسیار زیادی در کشاورزی خوی رخ می‌دهد.

وی داشتن منطقه مستقل آزاد تجاری را حق خوی دانست و گفت: درصدد هستیم خوی منطقه آزاد تجاری مستقل داشته و چایپاره نیز بخاطر نزدیکی به منطقه آزاد تجاری ماکو ملحق شود.

منتخب مردم خوی و چایپاره در مجلس یازدهم اتحاد ،وفاق و همدلی را رمز موفقیت و توسعه عنوان کرد و گفت : با شایسته سالاری و ایجاد اعتماد می شود حلقه های مفقوده جامعه در بخش های اشتغال و تولید پیدا و ترمیم کرد.

وی ادامه داد : رسانه ها چشمان تیز بین جامعه هستند و انتظار دارم رسانه ها در بخش انعکاس مشکلات مردم و جامعه به رسالت خودشان عمل کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: بیش از ۳۰۰۰۰ بافنده در خوی وجود دارند که ۹۰۰۰ نفر آن ها کارت شناسایی دارند ما بیشترین مطالبات را از سوی بافندگان داشته ایم که حدود ۱۵ درصد مراجعات را شامل می شوند. بیمه قالی بافان و در حال حاضر، بسته ی معیشتی کرونا بصورت مکرر محور مطالبه قرار می گیرد.

وی از فرش دستباف به عنوان کالایی برای رونق کسب و کار، اشتغال زایی و افزایش سهم بازار و توسعه صادرات غیر نفتی نام برد و تاکید کرد که دراین شرایط بحرانی بافندگان فرش دستباف به حمایت جدی نیاز دارند.

دکتر عادل نجف زاده گفت: بیمارستان آیت الله خویی شاخصه ها و زیر ساختهای لازم برای بیمارستان معین را دارا نمی باشد. هم اکنون وضعیت درمان این شهرستان قابل قبول نیست  و بحران عدم مدیرت لازم در حوزه بهداشت و درمان باید مهار شود.

وی ادامه داد: طرح استان شدن خوی ملزم جذب نظرات سایر شهرستانها نیز می باشد/تکرار ادعاهای استان شدن خوی بدون پشتوانه مردم و سایر نمایندگان استان فراهم نخواهد شد.

وی با بیان اینکه فرودگاه خوی در مدار توسعه قرار می گیرد، گفت: گسترش فعالیتهای فرودگاه خوی بزودی مطالعه ، و بررسی زمینه های اجرایی لازم برای پروازهای خارجی کلید خواهد خورد.

عادل نجف زاده با بیان اینکه رویکرد اصلی مجلس یازدهم نظارت بیشتر بر اجرای قوانین و رفاه همه جانبه مردم خواهد بود، اظهار کرد: اولویت اصلی مجلس یازدهم پرهیز و دوری از سیاست بازی و جناح بازی است/ امیدوارم بجای مجلس سیاسی، مجلس اقتصادی داشته باشیم

منتخب مردم خوی در مجلس یازدهم تاکید کرد: امیدوارم مجلس یازدهم با رویکرد کاملا تخصصی علمی و دانش محور کمیسیون‌های تخصصی با نگرش عملی شکل گیری و همت عمومی مبنی بر این باشد که بجای مجلس سیاسی مجلس اقتصادی را داشته باشیم. چون دغدغه اصلی کشور معاش مردم است.

عادل نجف زاده گفت: با توجه به دستاورد‌هایی که در طول ۴۱ سال بعد از انقلاب اسلامی بدست آمده است و تجربیات دوره‌های گذشته مجلس و تشکیل دولت‌های مختلف، آنچه امروز کشور از آن رنج می‌برد عدم توجه به ظرفیت‌های ملی و اقتصاد تک محصولی نفت در کشور است.

او ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم توجه به ظرفیت‌های دیگر مانند شکوفایی در حوزه صنعت، توجه اساسی به معادن کشور، ظرفیت‌های گردشگری و بسیاری از پتانسیل‌ها نشده است. همچنین شاهد عدم ارتباط بهینه میان دانشگاه‌ها به عنوان تولید محتوای علمی و فنی با بدنه صنعت و سایر ظرفیت‌های کشور هستیم.

این منتخب مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: بنابراین به نظر می‌رسد با توجه به این شرایط، اولویت اصلی مجلس یازدهم پرهیز و دوری از سیاست بازی و جناح بازی و توجه به تخصص و تخص گرایی در مجلس برای مدیریت عالمانه ظرفیت‌های کشور است.

نجف زاده به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و نامگذاری سال جدید به نام سال جهش تولید باید از بدنه جوان کشور استفاده حداکثری شود. اما متاسفانه استفاده از بدنه جوان کشور مغفول مانده و اولویت مجلس یازدهم به نظر می‌رسد توجه جدی به این موضوع است. مجلس یازدهم با اصلاح قوانین، رویکرد‌ها و اصلاح روش‌ها و بخشنامه‌ها راه استفاده از بدنه جوان کشور را باید مهیا کند.

او اعلام کرد: بخشی از قوانین در کشور نه تنها مسیر را برای تولید، سرمایه گذاری و شکوفایی ظرفیت‌های موجود هموار می‌کند، بلکه بسیار مشکل زا است. امروز مقرراتی در کشور جاری است که ما باید در برخی از حوزه‌ها به منظور فعال شدن ظرفیت‌ها باید مقررات زدایی کنیم.

منتخب مردم خوی و چایپاره در مجلس یازدهم، توضیح داد: رهبری امسال را به نام سال جهش تولید نامگذاری کردند که ملزومات آن سرمایه و توجه کافی به قوه سرمایه گذاری داخلی و خارجی ورفع بروکراسی‌های قانونی است. همچنین سیاست گذاری‌های بانکی و ارزی هم در این مورد مهم است. تمام این موارد را در کنار هم قرار بدهیم خواهیم دید مشکل اصلی کشور مقررات‌های دست و پا گیر و سیاست‌های غلط و گاهاخروج از سیاست گذاری‌های کلان و اسناد بالا دستی نظام است.

او تاکید کرد: امیدوارم مجلس یازدهم با رویکرد کاملا تخصصی علمی و دانش محور کمیسیون‌های تخصصی با نگرش عملی شکل گیری و همت عمومی مبنی بر این باشد که بجای مجلس سیاسی مجلس اقتصادی را داشته باشیم. چون دغدغه اصلی کشور معاش مردم است.

 

«عادل نجف‌زاده» با کسب بیشترین آرای جمع‌آوری شده به عنوان نماینده مردم خوی و چایپاره در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. «نجف زاده» از مجموع ۱۵۱ هزار و ۳۸۲ رای اخذ شده، ۶٨ هزار و ۴٩٨ رای را به خود اختصاص داد.