- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

AFC تکلیف لیگ قهرمانان و مسابقات داخلی را مشخص می‌کند

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد تا با برگزاری جلساتی، راهکارهای مناسبی برای از سر گیری مسابقات لیگ‌های مختلف در این قاره پیش روی فدراسیون‌ها قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری  دروازه سنگی [1] طبق اعلام نشریه الوطن قطر، مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در روز ۱۵ ژوئن ( ۲۶ خرداد ماه) قصد دارند جلساتی را با حضور مسوولان فدراسیون‌های این قاره برگزار کنند تا این کنفدراسیون نظرات نهایی خود را در مورد تعیین و تکلیف در مورد لیگ‌های مختلف ارائه کند.

شیوع ویروس کرونا موجب شده تا مسابقات فوتبال در سراسر قاره آسیا به حالت تعلیق درآید. البته کره جنوبی تنها کشوری است که مسابقات داخلی خود را آغاز کرده است. در همین راستا این کنفدراسیون قصد دارد با برگزاری جلساتی با حضور مسوولان فدراسیون‌های مختلف  در مورد ادامه و یا توقف لیگ‌ها نظرات خود را عنوان کند و سناریوهای خود را در اختیار فدراسیون‌های مختلف قرار دهد.

از طرفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم که به حالت تعلیق درآمده، طبق ادعای این رسانه قطری به احتمال فراوان به میزبانی یک تیم از هر گروه تنها در یک کشور از سر گرفته خواهد شد.

با توجه به امکانات ورزشگاه‌های قطر و اینکه زمان شروع مجدد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ماه آگوست (مرداد و شهریور) تخمین زده شده قطری‌ها این شانس را برای خود بالا دانستند که میزبان مسابقات گروه‌های نمایندگان خود باشند چرا که ورزشگاه‌های این کشور مجهز به سیستم تهویه هوا است.

با این حال باید دید که در نهایت چه تصمیمی برای ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا توسط AFC گرفته خواهد شد.