- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

شمار بهبودیافتگان مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به ۱۵۴۲ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به ۳ هزار و ۳۶۸ نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد یک هزار و ۵۴۲ نفر بهبود یافته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1] به نقل از فارس جواد آقازاده در گفت‌:با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۲۵۴  مورد تست کرونا گرفته شده است که از این تعداد ۵۶ نفر جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شد در مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به ۳ هزار و ۳۶۸ نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد یک هزار و ۵۴۲ نفر بهبود یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمار بیماران سرپایی همچنان در حال افزایش است تصریح کرد: از ۵۶ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان ۴۲ نفر از بیماران سرپایی و ۱۴ نفر از بیماران بستری شده در بیمارستان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند که در مجموع تعداد بهبویافتگان در استان به یک هزار و ۵۴۲ نفر  افزایش یافته است.

آقازاده با اشاره به آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد: ارومیه ۱۰ نفر مثبت که سه نفر از آنان سرپایی و هفت نفر بستری در بیمارستان، خوی ۱۹ نفر مثبت جدید که ۱۶ نفر سرپایی و سه نفر بستری، سلماس هشت نفر مثبت جدید که هفت نفر سرپایی و یک نفر بستری، ماکو یک نفر سرپایی، مهاباد ۱۴ نفر مثبت جدید که ۱۱ نفر سرپایی و سه نفر سرپایی، میاندوآب ۴ نفر مثبت سرپایی، در استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد بیماران سرپایی به دلیل بیماریابی فعال در استان افزایش یافته است خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری شده و فوتی بر اثر کرونا در استان کاهش یافته و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند استان را به مراکز کم خطر تبدیل کنند بنابراین لازم است همچنان بحث خود مراقبتی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی به طور جد رعایت شود.‌