- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تابش: دولت در مقابله با کرونا هوشمندانه عمل کرد

نائب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت درک پیامدهای کرونا برای اداره بهتر کشور گفت: علی رغم انتقاداتی که به دولت وارد است، انصافا دولت در قضیه مقابله با کرونا هوشمندانه عمل کرد و رهبری هم در این شرایط، دولت و مجموعه حاکمیت را حمایت کردند که جای تقدیر دارد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1] به نقل از ایسنا ،محمدرضا تابش  اظهار کرد: در شرایط فعلی که با تحریم‌های شکننده مواجه هستیم و از طرفی موج بیماری، دنیا را فراگرفته و اقتصادهای بزرگ را فلج کرده، تامین نیازهای دارویی و بهداشتی سخت است و از سوی دیگر یک عده از مردم چند ماه بیکار بودند و ممکن است این بیکاری‌ها تداوم یابد، لذا مجموعه مسائل ایجاب می کند عقل و تدبیر و منطق را به کار ببندیم تا از سطوح بالا تا مدیران میانی و پایینی، راهبردها و اهداف در اجرا و عمل نتیجه‌اش تقویت اقتصاد و معیشت مردم، سلامت جسمی و روحی آنها و تامین امنیت مردم در حد اعلا باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر ضرورت اهتمام به تولید گفت: ارتقای تولید هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی حلال مشکلات و گرفتاری‌های ماست. در شرایط فعلی انتظار می‌رود مسئولان پیام کرونا را دریافت کنند و بر اساس دریافت پیام، پیامد آن را نیز پیش‌بینی کنند تا کشور بر این اساس اداره شود. یکی از نکات مهم تحول ساختاری در کشور برای اصلاح ساختارهای فرسوده است و این امر نیازمند عزم جزم است.

نماینده مردم اردکان در مجلس یادآور شد: در همین شرایط کرونا در اردکان مجموعه صنایع ما بیش از ۲۰ میلیارد تومان به امر مقابله با کرونا کمک کردند و ضمن رعایت مسائل بهداشتی در محیط‌های کارگری، بعضی کارخانه‌ها در همین شرایط رکورد تولید را زدند و صادرات‌شان را نیز حفظ کردند. این امر نشان می‌دهد می‌توان با عقلانیت، تدبیر و منطق در همین اوضاع، کشور را از بحران نجات داد. اما اگر کار و اقدامی انجام ندهیم این موضوع پیامدهای بسیار اندوهباری به دنبال خواهد داشت.

تابش ادامه داد: از صبوری و هوشمندی مردم و رهبری که در این شرایط دولت و مجموعه حاکمیت را حمایت کردند بسیار قدردانی می کنم؛ تعطیلی حرم امام رضا علیه السلام، حرم حضرت معصومه در قم و مساجد بعد از قرن‌ها جز با درایت رهبری و البته نظر مساعد مراجع امکان‌پذیر نبود، به خصوص که خشکه مقدس هایی بودند که جلوی این تصمیم ایستادند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس یادآور شد: دولت هم که ممکن است ما نقدی بر عملکرد آن داشته باشیم انصافا در قضیه مقابله با کرونا هوشمندانه عمل کرد و شهامت و جرات تصمیم‌گیری را داشت و رئیس جمهور نقش خود را خوب و قاطعانه ایفا کرد. به هر حال اگر پیامد بیکاری، فقر و آشوب را مدنظر قرار دهیم می‌بینیم که با این اوضاعِ کشور، چاره‌ای جز این نبود که تصمیماتی گرفته شود که ممکن است در منظر مردم غیر تخصصی جلوه کند.

تابش در پایان تصریح کرد: ما باید پیامدهای کرونا را درک کنیم و کشور را بهتر و شایسته تر اداره کنیم تا بتوانیم از تنگناها عبور کنیم. در حوزه سیاست خارجی ما نیازمند تعامل با همسایگان هستیم و باید در این زمینه تجدیدنظر کنیم تا آیندگان ما را شماتت نکنند زیرا فرصت هایی هستند که اگر در موقع خود استفاده نشود مردمی که سختی‌ها را تحمل کردند بعدها ما را شماتت خواهند کرد پس باید بهتر و شایسته تر برای آنها کار کنیم.