- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

شایعاتی پیرامون مرگ کیم جونگ اون تکذیب شد

گرچه منابعی در چین و ژاپن از فوت رهبر کره‌شمالی خبر داده‌اند، اما این گزارش‌ها قابل تایید نیست و وضعیت جسمانی کیم جونگ اون همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. انجمن دوستی کره هم این گزارش‌ها را تکذیب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1] ، به نوشته روزنامه اکسپرس، رسانه‌های خبری در ژاپن و چین پیشتر از مرگ کیم جونگ اون،‌ رهبر ۳۶ ساله کره‌شمالی خبر دادند. دیگر منابع هم می‌گویند او بعد از جراحی قلب در آستانه مرگ قرار گرفت و زندگی نباتی دارد و هیچ امیدی به احیای او نیست.

با این حال رئیس “جمعیت دوستی کره” (KFA) که انجمنی تحت حمایت پیونگ‌یانگ است، این ادعاها را رد کرد.

با توجه به شرایط کشور کره‌شمالی، ادعاهایی درباره مرگ کیم جونگ اون پیش از اعلام رسمی از سوی پیونگ‌یانگ قابل تایید نیست.

در همین حال معاون یک شبکه خبری تحت کنترل هنگ‌کنگ که مدعی است از بستگان وزیر خارجه چین است، چنین ادعایی را مطرح کرده بود. شیجیان ژینگزو، مدیر تلویزیون ماهواره‌ای هنگ‌کنگ (HKSTV) اعلام کرد “منبع معتبری” به او گفته که کیم جونگ اون فوت کرده است.

ساعاتی پیش هم یک هفته‌نامه ژاپنی تحت عنوان «شوکان جندای» مدعی شده بود، رهبر کره‌شمالی زندگی نباتی دارد و این اتفاق پس از جراحی قلب او رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، یک پزشک چینی که گمان می‌رود بخشی از تیم اعزامی برای درمان کیم جونگ اون باشد، گفته است تاخیر در انجام یک اقدام پزشکی کوچک روی قلب منجر به بیماری شدید اون شده است.