- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۴۸ کیلومتر راه اصلی در آذربایجان غربی آماده بهره برداری می شود

آیدین رحمانی با بیان اینکه آذربایجان غربی در حال حاضر با سهم ۲۳ درصدی از کل پایانه‌های مرزی کشور و ۹۶۷ کیلومتر مرز یکی از استان‌های مهم در امر ترانزیت به شمار می‌رود افزود: توجه به ساخت راه و توسعه کریدورهای اصلی در این استان امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ وی با بیان اینکه ماه آینده ۴۸ کیلومتر از راه اصلی با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری قرار می‌گیرد ادامه داد: اجرای ۲۰ طرح مرزی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد از اولویت‌های سال جاری در استان به شمار می‌رود.

رحمانی با بیان اینکه کریدور غرب کشور به طول یک هزار و ۴۲۰ کیلومتر از مرز بازرگان آغازشده است افزود: این کریدور با گذر از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان به بندر امام خمینی ختم می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با اتمام این طرح ورودی و خروجی مسیر شهرهای استان به بزرگراه و مسیر چهار بانده تجهیز خواهد شد افزود: ۳۰۰ کیلومتر از این محور که در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شده در محدوده آذربایجان غربی قرار دارد و ۲۷۰ کیلومتر آن هم اکنون زیر ترافیک است.

رحمانی همچنین بر تسریع در روند عملیات اجرای قطعه ۳ از پروژه آزاد راه ارومیه – تبریز تاکید کرد و گفت: این پروژه به عنوان یکی از راه‌های مواصلاتی استان و کریدور غرب به شرق در راستای افزایش سهم مبادلات تجاری ایران با کشورهای منطقه از طریق مرزهای استان، کاهش حوادث جاده‌ای، مدیریت مصرف سوخت و زمان در منطقه محسوب می‌شود.