- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

خوی نیازمند افزایش تجهیزات پزشکی است

رییس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: خوی به صورت فوری برای افزایش و تأمین تجهیزات پزشکی نیازمند است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ فاطمه مقدم تبریزی علت افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان خوی را شناسایی و غربالگری توسط شبکه بهداشت عنوان کرد و گفت: شبکه بهداشت خوی به دلیل عدم آگاهی دقیق مردم از بیماری کرونا با شهروندان در چندین مرحله تماس گرفته از وضعیت جسمانی خانواده ها اطلاعات لازم را کسب می کند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراحل تست و درمان برای افراد انجام می شود.

وی همچنین علل افزایش فوتی های بیماران کرونایی در خوی را عدم مراجعه به بیمارستان عنوان کرد و افزود: مبتلایان به دلیل آشنا نبودن به علائم بیماری کرونا و تلقی آن به عنوان سرماخوردگی در منزل خود درمانی می کنند و مراجعه به مراکز درمانی را بعد از ۷ یا ۱۰ روز انجام می دهند ولی در این مدت بیماری پیشرفت کرده و ریه ها را از کار انداخته است که متاسفانه بدن بیمار در این وضعیت به درمان پاسخ نمی دهد.

وی افزود: از شهروندان درخواست می کنم به محض مشاهده علائم برای تست به بیمارستان مراجعه کنند تا اگر به بیماری کرونا مبتلا شده باشند در اسرع وقت مراحل درمان بر روی آنها انجام شود.

 

مقدم در ادامه به کمبود تجهیزات و کادر درمانی اشاره کرد و افزود: شهرستان خوی به دلیل پذیرش بیماران شمال استان نیاز مبرم به افزایش تجهیزات پزشکی و کادر درمانی دارد چرا که با افزایش بیماران با این سطح از تجهیزات موجود که در حال حاضر بیمارستان آیت الله خویی داراست جوابگوی بیماران نخواهد بود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خوی اظهار کرد: بنابراین از مسئولین استانی انتظار می رود نسبت به تجهیز بیمارستان های خوی نیز اقدامات لازم را انجام دهند.