- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

ابتلای ۷پزشک و ۱۹ پرستار در آذربایجان غربی به بیماری کرونا

استاندار آذربایجان غربی گفت:۲۶ پرستار و پزشک در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، محمدمهدی شهریاری در ارتباط تصویری با رئیس جمهور اظهار کرد: تاکنون ۷ پزشک و ۱۹ پرستار در استان درگیر بیماری کرونا شده اند و روند درمان آنها به خوبی طی می شود.

وی تصریح کرد: ۳ واحد تولیدی الکل و ۱۶ واحد تولید مواد ضدعفونی در استان فعالیت دارند و در حال حاضر داروخانه های استان از وضعیت خوبی تقریبا برخوردارند.

این مسوول با بیان اینکه روزانه یک میلیون جفت دستکش در استان تولید می شود، اظهار کرد: بیمارستانهای صحرایی در ارومیه، مهاباد و سردشت راه اندازی شده و در پیرانشهر نیز به زودی راه اندازی می شود و تعداد تخت های بیمارستان صحرائی در استان به ۶۰۰ تخت می رسد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در تمام شهرهای استان استراحتگاه بیماران بهبود یافته ایجاد شده و در حال حاضر ۳۰ بیمار بهبود یافته از کرونا در این استراحتگاه ها روند درمان را طی می کنند.

شهریاری افزود: در حال حاضر ۸۲ تخت آی سی یو و ۹۲ تخت سی سی یو و ۴۰۵ تخت اورژانس خالی داریم و خوشبختانه امکانات خوبی در این زمینه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه متوسط مبتلایان نسبت به جمعیت استان ۱۹.۵ است، گفت: از این لحاظ در رتبه ۲۴ کشوری قرار داریم.

استاندار آذربایجان غربی ۲ دلیل اصلی ابتلای جمعیت استان به کرونا، شهرهای آلوده استان های همجوار و مسافرت های موردی ایام عید عنوان کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی ۱۸ جلسه ستاد استانی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی برای شرایط حاد احتمالی آماده شد و اقدامات دولت تدبیر و امید در بحث بهبود شاخص های درمانی در این استان قابل تقدیر است.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: از سفر سال گذشته هیات دولت به استان تا به امروز ۹۰۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت های استان اضافه شده است و در حال حاضر نیز ۶۵۰ تخت بیمارستانی نیز آماده افتتاح و ۱۰۰۰ تخت دیگر نیز در دست احداث است.